Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Line Sick Day 110 vs Sir Francis Bacon
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="RWD" data-source="post: 1055418" data-attributes="member: 29440"><p>Precis det jag är orolig för, att SFB har mer parkskideegenskaper på bekostnad av pist- och offpistegenskaperna.</p><p>Men jag har hittat mycket bra åsikter om SFB som allmountainskida när jag letat runt på nätet.</p><p>Håller med om att SD (95 som jag testade) kändes lite skum i pisten första åken men sen kom jag underfund med den ganska snabbt och då gillade jag den verkligen.</p><p>Sen var den ju väldigt lätt vilket gjorde den väldigt smidig och lättåkt utanför pisten. Tyvärr var det väldigt mycket snö och mjukt underlag i pisterna så jag har inte en susning om hur de funkar när man behöver åka på lite hårdare underlag.</p><p></p><p>Hade ju självklart varit bäst om man hade kunnat testa alla skidor som man är intresserad av, men det är tyvärr inte möjligt. Tycker dock att jag ändå lyckats rätt bra med att testa 6 olika skidor inom samma kategori förra året och i år (testade även en kompis Salomon bbr 8.9 förra året och höll knappt på att få tillbaks mina Head som han lånade).</p><p>Som du säger Petter så är det ju väldigt individuellt och smaken olika beroende på bakgrund och åkstil, men med så mycket åsikter som möjligt kan man ju i alla fall få en lite bättre bild av hur bra en skida är.</p><p>Särskilt om det från dem med liknande bakgrund och användning/åkstil som man själv.</p><p></p><p>Kan tillägga att jag ofta har trivts bättre med ganska hårda skidor och hårda/isiga backar där man kan trycka till ordentligt och få bra respons från underlaget. Vilket bidrar till en liten oro att gå över till lite mjukare skidor.</p><p>Men tanken är ju att försöka åka lite mer offpist nu så.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="RWD, post: 1055418, member: 29440"] Precis det jag är orolig för, att SFB har mer parkskideegenskaper på bekostnad av pist- och offpistegenskaperna. Men jag har hittat mycket bra åsikter om SFB som allmountainskida när jag letat runt på nätet. Håller med om att SD (95 som jag testade) kändes lite skum i pisten första åken men sen kom jag underfund med den ganska snabbt och då gillade jag den verkligen. Sen var den ju väldigt lätt vilket gjorde den väldigt smidig och lättåkt utanför pisten. Tyvärr var det väldigt mycket snö och mjukt underlag i pisterna så jag har inte en susning om hur de funkar när man behöver åka på lite hårdare underlag. Hade ju självklart varit bäst om man hade kunnat testa alla skidor som man är intresserad av, men det är tyvärr inte möjligt. Tycker dock att jag ändå lyckats rätt bra med att testa 6 olika skidor inom samma kategori förra året och i år (testade även en kompis Salomon bbr 8.9 förra året och höll knappt på att få tillbaks mina Head som han lånade). Som du säger Petter så är det ju väldigt individuellt och smaken olika beroende på bakgrund och åkstil, men med så mycket åsikter som möjligt kan man ju i alla fall få en lite bättre bild av hur bra en skida är. Särskilt om det från dem med liknande bakgrund och användning/åkstil som man själv. Kan tillägga att jag ofta har trivts bättre med ganska hårda skidor och hårda/isiga backar där man kan trycka till ordentligt och få bra respons från underlaget. Vilket bidrar till en liten oro att gå över till lite mjukare skidor. Men tanken är ju att försöka åka lite mer offpist nu så. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Line Sick Day 110 vs Sir Francis Bacon
Tillbaka
Topp