Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Line Sick Day 110 vs Sir Francis Bacon
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="RWD" data-source="post: 1056334" data-attributes="member: 29440"><p>Man måste ju våga chansa nån gång ; )</p><p>Har ju gått från dryga 60mm - 77 - 94 och nu till 110 då. Tyckte absolut inte att mina Head med 94 i midjan kändes breda och även om de var lätthanterliga i offpisten så ligger man ju ganska djupt när det är uppemot en halvmeter (vilket kanske inte blir jätteofta) men ändå.</p><p>SD 95 kändes ju inte heller breda och var väldigt lätta att carva ned i pisten och då 110an har samma uppbyggnad och skärning så tror jag det blir helt ok.</p><p>Har man sen bra teknik så klarar man nog att åka på lite mjukare och bredare skidor när det är lite hårdare och isigare också tror jag.</p><p>Mitt mål är ju att åka lite mer utanför nu så.</p><p>Har du provat nåt bredare än rena pistskidor?</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="RWD, post: 1056334, member: 29440"] Man måste ju våga chansa nån gång ; ) Har ju gått från dryga 60mm - 77 - 94 och nu till 110 då. Tyckte absolut inte att mina Head med 94 i midjan kändes breda och även om de var lätthanterliga i offpisten så ligger man ju ganska djupt när det är uppemot en halvmeter (vilket kanske inte blir jätteofta) men ändå. SD 95 kändes ju inte heller breda och var väldigt lätta att carva ned i pisten och då 110an har samma uppbyggnad och skärning så tror jag det blir helt ok. Har man sen bra teknik så klarar man nog att åka på lite mjukare och bredare skidor när det är lite hårdare och isigare också tror jag. Mitt mål är ju att åka lite mer utanför nu så. Har du provat nåt bredare än rena pistskidor? [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Line Sick Day 110 vs Sir Francis Bacon
Tillbaka
Topp