Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Line Sir Francis Bacon 2011
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Korsbandet" data-source="post: 821888" data-attributes="member: 101321"><p>Jag e grymt nyfiken på årets SFB men tvekar lite på om skidan är för mjuk för mig. Jag är 180cm, väger 80-83 (beroende på form) och åker med mycket god carvingteknik i pist och är hyffsad offpist, men har mycket jag kan förbättra teknikmässigt här. Har slitit av ett korsband i vä knä för några år sedan vilket påverkar min åkstil något. Jag e ingen charger och gör inga feta drops eller balla trix. Åker bara så bra tekniskt jag kan. SFB tilltalar mig mycket då den har de egenskaper jag värdesätter i en allroundskida - tight sväng, fint plyt i lössnö, bra grepp i pist och lätt o lekfull. </p><p></p><p>Jag skulle givetvis väldigt gärna testa skidan på någon av skidtestarhelgerna, men det ser inte allt för ljust ut vad gäller möjlighet att komma loss dessa helger, tyvärr. Undrar därför vad ni som åkt på skidan anser om den. Det gäller alltså årets modell med rocker. Tror ni att den är för mjuk? Borde jag med min matchvikt kolla in något styvare?</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Korsbandet, post: 821888, member: 101321"] Jag e grymt nyfiken på årets SFB men tvekar lite på om skidan är för mjuk för mig. Jag är 180cm, väger 80-83 (beroende på form) och åker med mycket god carvingteknik i pist och är hyffsad offpist, men har mycket jag kan förbättra teknikmässigt här. Har slitit av ett korsband i vä knä för några år sedan vilket påverkar min åkstil något. Jag e ingen charger och gör inga feta drops eller balla trix. Åker bara så bra tekniskt jag kan. SFB tilltalar mig mycket då den har de egenskaper jag värdesätter i en allroundskida - tight sväng, fint plyt i lössnö, bra grepp i pist och lätt o lekfull. Jag skulle givetvis väldigt gärna testa skidan på någon av skidtestarhelgerna, men det ser inte allt för ljust ut vad gäller möjlighet att komma loss dessa helger, tyvärr. Undrar därför vad ni som åkt på skidan anser om den. Det gäller alltså årets modell med rocker. Tror ni att den är för mjuk? Borde jag med min matchvikt kolla in något styvare? [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Line Sir Francis Bacon 2011
Tillbaka
Topp