Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Line Supernatural 92 vs K2 Pinnacle 95 ti
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="RWD" data-source="post: 1144809" data-attributes="member: 29440"><p>Hej,</p><p>Jag testade Supernatural 86 (179cm) förra veckan vid två tillfällen, kör annars på SD 104 (186cm).</p><p>SD är ju lättare och lite lekfullare men tycker karaktären på skidorna i övrigt påminner en hel del om varandra. Som du skriver så är den väldigt stabil och grymt isgrepp. Otroligt stabil och dämpad i hög fart.</p><p>Körde den i en tävlingspreparerad backe och den gick som på räls.</p><p>86an har väl lite tailrocker vilket jag har för mig att 92an inte har, men i övrigt är det nog bara bredden som skiljer.</p><p>Sick Day gör absolut inte bort sig i pisten, håller greppet väldigt bra i hård pist och är riktigt rolig, lättare konstruktion gör den mer lätthanterlig på varierat underlag och jag tycker den känns livligare och ända tillräckligt stabil om man står på i högre fart. Om skidorna ska fungera utanför pisten och till skogsåkning så skulle jag nog välja SD, men prioriterar du piståkningen och mest står på i stora svängar i hög fart på mestadels packad och vindpinat underlag utanför pisten så är kanske Supernatural 92 eller 100 ett bättre val </p><p>Är väldigt sugen på ett par Supernatural 86 eller 92 som komplement till mina SD för dagar med hårt underlag. Dock tror jag att det lutar åt något ännu mer pistorienterat som t.ex RTM 86 eller Völkl Deacon för min del då jag har mina SD104.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="RWD, post: 1144809, member: 29440"] Hej, Jag testade Supernatural 86 (179cm) förra veckan vid två tillfällen, kör annars på SD 104 (186cm). SD är ju lättare och lite lekfullare men tycker karaktären på skidorna i övrigt påminner en hel del om varandra. Som du skriver så är den väldigt stabil och grymt isgrepp. Otroligt stabil och dämpad i hög fart. Körde den i en tävlingspreparerad backe och den gick som på räls. 86an har väl lite tailrocker vilket jag har för mig att 92an inte har, men i övrigt är det nog bara bredden som skiljer. Sick Day gör absolut inte bort sig i pisten, håller greppet väldigt bra i hård pist och är riktigt rolig, lättare konstruktion gör den mer lätthanterlig på varierat underlag och jag tycker den känns livligare och ända tillräckligt stabil om man står på i högre fart. Om skidorna ska fungera utanför pisten och till skogsåkning så skulle jag nog välja SD, men prioriterar du piståkningen och mest står på i stora svängar i hög fart på mestadels packad och vindpinat underlag utanför pisten så är kanske Supernatural 92 eller 100 ett bättre val Är väldigt sugen på ett par Supernatural 86 eller 92 som komplement till mina SD för dagar med hårt underlag. Dock tror jag att det lutar åt något ännu mer pistorienterat som t.ex RTM 86 eller Völkl Deacon för min del då jag har mina SD104. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Line Supernatural 92 vs K2 Pinnacle 95 ti
Tillbaka
Topp