Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Line Supernatural 92 vs K2 Pinnacle 95 ti
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="carl_couloir" data-source="post: 1145063" data-attributes="member: 11566"><p>tycker fortfarande att det är lite konstigt att även om rustler 10 säkerligen är en mycket bra skida att dom rekommenderar den när du om jag förstått allt rätt kommer att åka mest pist och då med dina barn. </p><p></p><p>En skida över 100mm i midjan och en radie som ligger åt 20m hållet är hur man än vrider och vänder på det mycket skida driva runt, klart att det går att både få till något som liknar kortsväng, sladdande mellansväng och skärande svängar men det kräver sin teknik och tar sin tid..... </p><p></p><p>Att bara lägga upp skidan på kant genom att luta sig och följa med ner klassar jag inte riktigt som att åka skidor...... men skoja inte hur många sådana dårar jag ser varje dag på berget med sina breda lagg. </p><p></p><p>Jag kör själv på rustler 11 och är mycket imponerad över dess kvaliteter, men jag kan fortfarande inte komma bort från att jag tycker det är lite som att få två gamla telefonstolpar under fötterna när ska köra pist....... klart det går och jag har till och med haft lektioner med dom när jag bara varit bokad förmiddag eller eftermiddag. </p><p></p><p>Långt svar, men en rekommendation från en relativt nybakad skidlärare på + 40 år är att inte gå bredare än runt 95mm utifrån vad som jag tolkar som ditt behov. </p><p></p><p>bon ski</p><p>/Carl</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="carl_couloir, post: 1145063, member: 11566"] tycker fortfarande att det är lite konstigt att även om rustler 10 säkerligen är en mycket bra skida att dom rekommenderar den när du om jag förstått allt rätt kommer att åka mest pist och då med dina barn. En skida över 100mm i midjan och en radie som ligger åt 20m hållet är hur man än vrider och vänder på det mycket skida driva runt, klart att det går att både få till något som liknar kortsväng, sladdande mellansväng och skärande svängar men det kräver sin teknik och tar sin tid..... Att bara lägga upp skidan på kant genom att luta sig och följa med ner klassar jag inte riktigt som att åka skidor...... men skoja inte hur många sådana dårar jag ser varje dag på berget med sina breda lagg. Jag kör själv på rustler 11 och är mycket imponerad över dess kvaliteter, men jag kan fortfarande inte komma bort från att jag tycker det är lite som att få två gamla telefonstolpar under fötterna när ska köra pist....... klart det går och jag har till och med haft lektioner med dom när jag bara varit bokad förmiddag eller eftermiddag. Långt svar, men en rekommendation från en relativt nybakad skidlärare på + 40 år är att inte gå bredare än runt 95mm utifrån vad som jag tolkar som ditt behov. bon ski /Carl [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Line Supernatural 92 vs K2 Pinnacle 95 ti
Tillbaka
Topp