Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Övrig utrustning
Linsproblem
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Nojlas" data-source="post: 505547" data-attributes="member: 32948"><p>Diskmedel innehåller ammoniak som enligt vad jag har hört inte ska var så bra för glasen, tvål är tydligen ingen höjdare heller. Har dock provat tvål en hel del på mina flottiga solglasögon och det har funkat fint. </p><p></p><p>Det bästa är, SÄRSKILT mid skidglasögon, är att köpa en antistatisk puts-spray hos en optiker. Kostar en 50-lapp och räcker lääänge, be att få med en putsduk. </p><p>Spraya och putsa både in och utsida. Glöm inte att tvätta gogglespåse och putsduk då och då. </p><p></p><p>Ett annat tips mot imma i brillorna: sätt aldrig upp dem i pannan!</p><p></p><p>Edit: För övrigt tror jag det där med imskydd på insidan är rent bullshit. Jag tror nån skapat myten för att folk inte ska torka insidan med en halvfuktig fleece eller med handsken...</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Nojlas, post: 505547, member: 32948"] Diskmedel innehåller ammoniak som enligt vad jag har hört inte ska var så bra för glasen, tvål är tydligen ingen höjdare heller. Har dock provat tvål en hel del på mina flottiga solglasögon och det har funkat fint. Det bästa är, SÄRSKILT mid skidglasögon, är att köpa en antistatisk puts-spray hos en optiker. Kostar en 50-lapp och räcker lääänge, be att få med en putsduk. Spraya och putsa både in och utsida. Glöm inte att tvätta gogglespåse och putsduk då och då. Ett annat tips mot imma i brillorna: sätt aldrig upp dem i pannan! Edit: För övrigt tror jag det där med imskydd på insidan är rent bullshit. Jag tror nån skapat myten för att folk inte ska torka insidan med en halvfuktig fleece eller med handsken... [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Övrig utrustning
Linsproblem
Tillbaka
Topp