Lite bättre lista.!!

MrTweak

Ny medlem
Lite bättre lista.!!
jag kommer här med en lite mer utförlig lista (på begäran) angående de bästa
snowboard pjucken i vinter. Och som alla vet är skorna det viktigaste i utrustningen...
Bortsett från ett gott sinnelag för starksprit :)...

1. Vans, har ett gäng olika modeller, men jag skulle om jag var er, prova den som heter:

"Contra BOA Technical Series (Conventional bindings-- not Switch compatible)"

Det är en pjäxa med ett nytt sorts snörningessystem. Ni kommer kanske ihåg de gamla Adidas disk dojorna...
Så ser det ut , men tro mig!, det funkar oerhört mycket mer tillfredsställnde. "Trådarna" är
i titan och skall hålla etc.. De bör landa någonstans mellan 3000 och 4000 kr.
De är mycket lätta, smiter åt utav h-vete runt fötterna, trycker ingenstans (på mig),
lätta att dra åt. Har bra hälgrepp etc . Jag tror att det finns fler än en modell
av dessa skor (2), men är inte säker, i så fall är det en dyrare variant...

Så här säger infot till skorna:
//
Synthetic nubuck sonic molded support cage
Technical tongue stiffener for superior toeside response
Boa lacing system
Dual density heat moldable thermal fit liner
Dynamic Ride technical footbed with added arch support
Internal heel harness for added heel hold and support
Four-part technical outsole with nylon shank
Mult-flex lug pattern for superior traction
Soft-density PU heel cassette for extra cushioning
//

2á plats, Salomon, har följande skor i sitt sortiment som jag
tycker är bra.

Malamute = en mkt bra och dyr boot, typ 3500kr eller mer, perfekt hälgrepp, lite väl hård i skaftet (formsko).
Synapse = en av de mest sålda skorna i deras sortiment. Mycket bra och ganska prisvärd. (2500 - 3000) Dock
skulle jag inte köpa den då priserna kan komma att landa på i stort sett samma som malamut modellen...
Silk = En av de bästa dammodellerna på markanden. motsvarar synapsen.
Dialouge = ett billigare och enklare alternativ till synapsen och malamuten. annan snörning, annan innersko, tyngre etc. Ca 2000 kr

Salomon har 8 modeller till i sitt 02/03 sortiment, men jag har inte hela dagen på mig :). Och resten är ändå
inget att ha.

...

MrTw

Tillbaka
Topp