Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Parkskidor
Lite frågor
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="somebody" data-source="post: 107786" data-attributes="member: 47499"><p>Mittmontering = park only. Enligt många. är du stark så funkar det iofs att åka runt offpist med ett par mitt monterade twintips jag har inga problem med mina gammla mad_trix med 75mm midja och mittmontering. Iofs blir det redigt mycket puder så har dom en tendens att dyka men eftersom att tailen är rätt mjuk så funkar det på just dom skidorna. Så du kan ta jibbskidorna offpist en dag men jag skulle aldrig ta mina offpist skidor till parken. </p><p></p><p>Men jag rakomenderar INTE mittmontering på annat än rena parkskidor visst det funkar till annat men det gör det svårare och jobbigare än vad det behöver vara. Men iofs vem skulle få för sig att mittmontera ett par feta offpist lagg med fish tail eller ett par störtloppsskidor? Så leker du inte bara i parken kan du nästan lika gärna skippa mittmonteringen. Det är ju just för att få stabila fakie landningar och bättre rail egenskaper. Och switch då åker du baklänges</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="somebody, post: 107786, member: 47499"] Mittmontering = park only. Enligt många. är du stark så funkar det iofs att åka runt offpist med ett par mitt monterade twintips jag har inga problem med mina gammla mad_trix med 75mm midja och mittmontering. Iofs blir det redigt mycket puder så har dom en tendens att dyka men eftersom att tailen är rätt mjuk så funkar det på just dom skidorna. Så du kan ta jibbskidorna offpist en dag men jag skulle aldrig ta mina offpist skidor till parken. Men jag rakomenderar INTE mittmontering på annat än rena parkskidor visst det funkar till annat men det gör det svårare och jobbigare än vad det behöver vara. Men iofs vem skulle få för sig att mittmontera ett par feta offpist lagg med fish tail eller ett par störtloppsskidor? Så leker du inte bara i parken kan du nästan lika gärna skippa mittmonteringen. Det är ju just för att få stabila fakie landningar och bättre rail egenskaper. Och switch då åker du baklänges [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Parkskidor
Lite frågor
Tillbaka
Topp