Lite kommentarer från skidtestande...

Härlig läsning när man kommer till jobbet! Jag tackar så hemskt mycket för detta underbara inlägg.

Mno: Måste erkänna att jag blir oerhört imponerad av ditt inlägg. Se till att detta blir publicerat som en artikel här på Freeride, gärna kompletterat med bildmaterial. Väl så intressant läsning som de tester som publiceras i Åka Skidor och långt över det som Brant lyckats med i testsammanhang.

Extra imponerande blir det när man vet under vilka omständigheter skidtesten i Tandådalen körs. Att du lyckats köra igenom alla dessa skidor är en prestation i sig själv!

Två tummar upp! / MM

Om Pistol:
"Några i gruppen gillade skidan skarpt och kallade den helgens vinnare till skillnad från mig."

Känner mig träffad.

Jag hade en klart uttalad bild av den skidan före test. Trodde det var en mjukis/lättåkt skida i stil med PR, mojo, beast osv. Vidare att den i egenskap av twintip skulle kännas lite kort i 1.89. Neutral i kantgrepp och lite hasig sådär. Jag har läst en del som pekat rakt i den här riktningen.

Så var det inte.

Jag gillade den. Skarpt. Inte alls så mjuk som ryktet säger. Fick jobba rätt hårt för att den skulle komma fram och visa sig. Väl där väldigt trevlig. En mycket kompetent skida. Möjligen är den uppstyvad i år, jag vet inte. Lätt förvirrad lämnade jag tillbaka skidan efter någon eller tom några timmar med ett köpsug i magen. Helgens bästa skida vid sidan av oväntade suveränen Nordica S.U.V.
Det var svårt att tvätta bort leksakskänslan i Gotaman efter rundorna med Seths skapelse.

Bra recensioner! Helt i min smak! Lägg ut dom under avd "recensioner" också om du inte redan har det.
Bra jobbat!

/A

Tillbaka
Topp