Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Lite lagg- och pris frågor
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="sibe" data-source="post: 809625" data-attributes="member: 92268"><p>Tja!</p><p>Första frågan (vilket säkert klassas som idiot fråga):</p><p>Jag har ett par k2 kung fujas som är 189cm långa, jag är ca 190cm. Jag körde på dom ca 1.5 vecka förra säsongen men jag tyckte dom va så fruktansvärt alldeles för långa.. Om man kollar till "regelboken", ska jag som 1.90m lång ha ett par sådana skidor.. Jag tyckte det kändes as fel och skulle hellre vilja ha 10cm kortare eller är jag bara gammal modig och inte vant mig riktigt än?</p><p>Alltså, är det värt att sälja dom och köpa ett par lite kortare eller bara sluta gnälla och vänja sig?</p><p></p><p>Fråga två (finns säkert en miljon trådar med denna frågan i):</p><p>Jag ska dra ner till val d'isere och göra säsong nu i höst och då undrar jag är det billigare/dyrare att köpa utrustning (skidor, skidkläder osv.) där ner jämförelsevis med här i Sverige?</p><p></p><p></p><p>Tacksam för svar (på mina säkerligen dumma frågor <img src="https://cdn.jsdelivr.net/joypixels/assets/8.0/png/unicode/64/1f642.png" class="smilie smilie--emoji" loading="lazy" width="64" height="64" alt=":)" title="Smile :)" data-smilie="1"data-shortname=":)" />)</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="sibe, post: 809625, member: 92268"] Tja! Första frågan (vilket säkert klassas som idiot fråga): Jag har ett par k2 kung fujas som är 189cm långa, jag är ca 190cm. Jag körde på dom ca 1.5 vecka förra säsongen men jag tyckte dom va så fruktansvärt alldeles för långa.. Om man kollar till "regelboken", ska jag som 1.90m lång ha ett par sådana skidor.. Jag tyckte det kändes as fel och skulle hellre vilja ha 10cm kortare eller är jag bara gammal modig och inte vant mig riktigt än? Alltså, är det värt att sälja dom och köpa ett par lite kortare eller bara sluta gnälla och vänja sig? Fråga två (finns säkert en miljon trådar med denna frågan i): Jag ska dra ner till val d'isere och göra säsong nu i höst och då undrar jag är det billigare/dyrare att köpa utrustning (skidor, skidkläder osv.) där ner jämförelsevis med här i Sverige? Tacksam för svar (på mina säkerligen dumma frågor :)) [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Lite lagg- och pris frågor
Tillbaka
Topp