Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Lite lagg- och pris frågor
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Utter" data-source="post: 809647" data-attributes="member: 1008"><p>Verkligen inte dumma frågor. Skidlängd är givetvis indiviuellt, bara för att många andra gillar längre skidor så betyder det inte att du gillar det.</p><p></p><p>I lössnö nere i Val D så kommer dock längden hjälpa dig. Men såvida du inte åker ner för att åka park (vilket vore dumt med all fin OP där nere <img src="https://cdn.jsdelivr.net/joypixels/assets/8.0/png/unicode/64/1f642.png" class="smilie smilie--emoji" loading="lazy" width="64" height="64" alt=":)" title="Smile :)" data-smilie="1"data-shortname=":)" /> ) så skulle det inte vara en dum idé att sälja dom där och skaffa dig ett par lite kortare men mycket bredare skidor. Gärna med rocker vilket gör att dom känns kortare på hårdare underlag och där längden behövs (lössnö) så ligger hela längden i.</p><p></p><p>Tänk på att K2 mäter lite lustigt, en 189 är snarare runt 192-195 beroende på modell. Så en bredare rockerskida runt +-185cm vore nog fint för dig.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Utter, post: 809647, member: 1008"] Verkligen inte dumma frågor. Skidlängd är givetvis indiviuellt, bara för att många andra gillar längre skidor så betyder det inte att du gillar det. I lössnö nere i Val D så kommer dock längden hjälpa dig. Men såvida du inte åker ner för att åka park (vilket vore dumt med all fin OP där nere :) ) så skulle det inte vara en dum idé att sälja dom där och skaffa dig ett par lite kortare men mycket bredare skidor. Gärna med rocker vilket gör att dom känns kortare på hårdare underlag och där längden behövs (lössnö) så ligger hela längden i. Tänk på att K2 mäter lite lustigt, en 189 är snarare runt 192-195 beroende på modell. Så en bredare rockerskida runt +-185cm vore nog fint för dig. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Lite lagg- och pris frågor
Tillbaka
Topp