Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Övrig utrustning
Lite mer avancerade pjäxproblem
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Nojlas" data-source="post: 801719" data-attributes="member: 32948"><p>Förstår inte varför du inte gjorde sulan direkt? Jag brukar göra sulan ganska tidigt och låta folk prova pjäxan med den innan de bestämmer sig till 100% - så länge man inte har börjat värma innerskor och modifiera skalet så går det ju att ångra sig, och sulan går ju alltid att trycka ner i en annan pjäxa. </p><p></p><p>Hursomhelst, för att lösa ditt problem tror jag på att prova med volymreducerande skum-pads. (Materialet är mjukt med ändå lagom styvt, några få mm tjockt och är självhäftande. Man skär ut den formen på bitarna man önskar själv och klistrar dit.) </p><p>Funkar inte detta är det bara att riva ut skiten och prova med något annat. </p><p>Sen tror jag inte du kan ha kravet på 100% passform i en standardinnersko. (Det finns ju en anledning till att formsprutat är så populärt.) Är man kräsen och kräver den absolut tajtaste passformen så är det i mitt tycke det enda som gäller. (Intuition är dock ett bra mellanting tycker jag...) Att pjäxan var dyr och butiken var välrenommerad garanterar ju tyvärr inte att dina pjäxor blir 100% perfekta. </p><p></p><p>Jag har jobbat med pjäxor (till och från) i flera olika skidbutiker de senaste 5-6 åren, och gör allt från tryckningar, formsprutat, formgjutna sulor etc. </p><p>Ska tillägga att jag själv har sjukt krångliga fötter och är oerhört kräsen - har spenderat åtskilliga timmar på att modifiera mina egna pjäxor för att få dem så som jag vill ha dem. </p><p></p><p>Jag hade provat att springa tillbaka till garaget (sthlm eller hbg?) och snacka med dem, och fråga efter något volymreducerande inlägg att klistra i skaftet på pjäxan. Man kan göra rätt mycket med sånt material och lite uppfinningsrikedom - jag tror du ska prova det och ge det en chans.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Nojlas, post: 801719, member: 32948"] Förstår inte varför du inte gjorde sulan direkt? Jag brukar göra sulan ganska tidigt och låta folk prova pjäxan med den innan de bestämmer sig till 100% - så länge man inte har börjat värma innerskor och modifiera skalet så går det ju att ångra sig, och sulan går ju alltid att trycka ner i en annan pjäxa. Hursomhelst, för att lösa ditt problem tror jag på att prova med volymreducerande skum-pads. (Materialet är mjukt med ändå lagom styvt, några få mm tjockt och är självhäftande. Man skär ut den formen på bitarna man önskar själv och klistrar dit.) Funkar inte detta är det bara att riva ut skiten och prova med något annat. Sen tror jag inte du kan ha kravet på 100% passform i en standardinnersko. (Det finns ju en anledning till att formsprutat är så populärt.) Är man kräsen och kräver den absolut tajtaste passformen så är det i mitt tycke det enda som gäller. (Intuition är dock ett bra mellanting tycker jag...) Att pjäxan var dyr och butiken var välrenommerad garanterar ju tyvärr inte att dina pjäxor blir 100% perfekta. Jag har jobbat med pjäxor (till och från) i flera olika skidbutiker de senaste 5-6 åren, och gör allt från tryckningar, formsprutat, formgjutna sulor etc. Ska tillägga att jag själv har sjukt krångliga fötter och är oerhört kräsen - har spenderat åtskilliga timmar på att modifiera mina egna pjäxor för att få dem så som jag vill ha dem. Jag hade provat att springa tillbaka till garaget (sthlm eller hbg?) och snacka med dem, och fråga efter något volymreducerande inlägg att klistra i skaftet på pjäxan. Man kan göra rätt mycket med sånt material och lite uppfinningsrikedom - jag tror du ska prova det och ge det en chans. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Övrig utrustning
Lite mer avancerade pjäxproblem
Tillbaka
Topp