Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Snowboard
Lite råd va det gäller rätt längd på bräda.
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="delta" data-source="post: 910848" data-attributes="member: 80557"><p>kör pa 156 normalbredd om du hittat en san, haller med statementet om att det är en smaksak, kör du 158anhar du säkert bättre kantgrepp men den känns kanske "tungrodd"... kör du en 156 vanlig bredd är det troligtvis mer agilt men eventuellt större risk för "sladdsväng"... wide skall du som nämnts inte ha.</p><p></p><p>ända risken är att jag misstänker att det jag säger, och även magnusericssons rekommendation nedan, är influerat av park... jag är 186 och vägde förr cirka 70kg och när jag akte pist hade jag en asstyv bräda pa typ 163cm... den var uppenbarligen inte bra för park.. nu med cirka 75kg kör jag 158... sa svart att säga... tror det blir bra med bade 158 och 156 och du bara är införstadd med eventuell för och nackdelar..</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="delta, post: 910848, member: 80557"] kör pa 156 normalbredd om du hittat en san, haller med statementet om att det är en smaksak, kör du 158anhar du säkert bättre kantgrepp men den känns kanske "tungrodd"... kör du en 156 vanlig bredd är det troligtvis mer agilt men eventuellt större risk för "sladdsväng"... wide skall du som nämnts inte ha. ända risken är att jag misstänker att det jag säger, och även magnusericssons rekommendation nedan, är influerat av park... jag är 186 och vägde förr cirka 70kg och när jag akte pist hade jag en asstyv bräda pa typ 163cm... den var uppenbarligen inte bra för park.. nu med cirka 75kg kör jag 158... sa svart att säga... tror det blir bra med bade 158 och 156 och du bara är införstadd med eventuell för och nackdelar.. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Snowboard
Lite råd va det gäller rätt längd på bräda.
Tillbaka
Topp