Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Snowboard
Lite råd va det gäller rätt längd på bräda.
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Coldis" data-source="post: 911217" data-attributes="member: 54181"><p>Om jag var du skulle jag titta över brädvalet en gång till och försöka hitta en ~155a i vanlig bredd istället. Med dina specs blir en 158a i parken sjukt jobbig att släpa runt på boxarna med. </p><p></p><p>Jag är 180 lång, 65kg och kör 152 till allt, dock kör jag mest park. Om det är powday så är det puder som gäller, kan inte säga att jag lider speciellt mycket av min brädstorlek där heller. Tror att du har roligare overall på en 155-156 board än en 158, det är riktigt stor skillnad. Om du har US10 så blir 258mm midja lite väl stort också... köp inte wide bara för att du sparar några hundra. </p><p></p><p>Hela grejen med att köra ett visst antal cm kortare än vad man själv är straight up retarded, vikten gör mer skillnad än längden också. Sedan att folk pressar på nybörjare valet med ett spann på 10cm gör ju inte saken bättre, en bräda på 150cm och en bräda på 160cm är lika stor skillnad som att köra en fiat punto jämfört med att köra en f1 bil på bana.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Coldis, post: 911217, member: 54181"] Om jag var du skulle jag titta över brädvalet en gång till och försöka hitta en ~155a i vanlig bredd istället. Med dina specs blir en 158a i parken sjukt jobbig att släpa runt på boxarna med. Jag är 180 lång, 65kg och kör 152 till allt, dock kör jag mest park. Om det är powday så är det puder som gäller, kan inte säga att jag lider speciellt mycket av min brädstorlek där heller. Tror att du har roligare overall på en 155-156 board än en 158, det är riktigt stor skillnad. Om du har US10 så blir 258mm midja lite väl stort också... köp inte wide bara för att du sparar några hundra. Hela grejen med att köra ett visst antal cm kortare än vad man själv är straight up retarded, vikten gör mer skillnad än längden också. Sedan att folk pressar på nybörjare valet med ett spann på 10cm gör ju inte saken bättre, en bräda på 150cm och en bräda på 160cm är lika stor skillnad som att köra en fiat punto jämfört med att köra en f1 bil på bana. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Snowboard
Lite råd va det gäller rätt längd på bräda.
Tillbaka
Topp