Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Resmål
Utländska fjäll
Lite snö i Italien
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="MnO" data-source="post: 1142427" data-attributes="member: 12152"><p>Nu är jag inte inläst på hur det ser ut där just nu, men rent teoretiskt är det förmodligen det sämsta valet du kan göra. Klassiska puderhålor som får mycket snö är ett mycket dåligt val vid riktiga megadump som det har varit den senaste veckan. Berget kommer antingen vara stängt eller vara för farligt när liftarna öppnar. Bäst är oftast istället orter som normalt sett får lite snö, men som ligger inom samma lågtrycksregion. Och som vanligt efter stora snöfall måste det finnas möjlighet till skog eftersom det inte går att åka högalpint. </p><p></p><p>Men det stämmer som Kalle_Luzern säger ser jag idag. Temperaturen har gått upp tillfälligt och vinden har ökat så idag kommer mycket att vara stängt. Skogsliftar i mindre orter nära stora motorvägar är det nog som gäller idag om det ska bli något åkt överhuvudtaget i den besnöade delen av alperna idag och de närmaste dagarna. Jag ändrar mitt tips och säger avvakta och se vad som händer.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="MnO, post: 1142427, member: 12152"] Nu är jag inte inläst på hur det ser ut där just nu, men rent teoretiskt är det förmodligen det sämsta valet du kan göra. Klassiska puderhålor som får mycket snö är ett mycket dåligt val vid riktiga megadump som det har varit den senaste veckan. Berget kommer antingen vara stängt eller vara för farligt när liftarna öppnar. Bäst är oftast istället orter som normalt sett får lite snö, men som ligger inom samma lågtrycksregion. Och som vanligt efter stora snöfall måste det finnas möjlighet till skog eftersom det inte går att åka högalpint. Men det stämmer som Kalle_Luzern säger ser jag idag. Temperaturen har gått upp tillfälligt och vinden har ökat så idag kommer mycket att vara stängt. Skogsliftar i mindre orter nära stora motorvägar är det nog som gäller idag om det ska bli något åkt överhuvudtaget i den besnöade delen av alperna idag och de närmaste dagarna. Jag ändrar mitt tips och säger avvakta och se vad som händer. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Resmål
Utländska fjäll
Lite snö i Italien
Tillbaka
Topp