Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Snowboard
Liten fråga ang vallning..
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Knolpak" data-source="post: 62013"><p>Tips på valla är holmenkols nordic racingset (tror det heter så). Det är iaf hydracarbon-principen. Ett packet med 9st vallor för olika ändamål. Den kostar runt 200kr och du har valla för ungefär det dubbla. Klossarna är tillräckligt stora för aca 3vallningar (den du använder som bas tar dock slut snabbare).</p><p></p><p>Du har riktigt kall valla som grund, flour som du toppar med, graphite, deras "normala" vallor: delta, gamma och supra. Dom kan du i sin tur blanda hur du tycker. Jag använder den blandningen ovanpå grunden. Du får även med ett schema där du ser hur du ska blanda i förhållande till lufttemeratur, snötem och luftfuktighet.</p><p></p><p>Sen kan du naturligtvis köpa större klossar av alla vallorna och då kostar dom ca 100kr st. FInns även ett pack med delta, gamma och supra för 100kr.</p><p></p><p>Jag tycker det här är riktigt schysst valla, där du har allt du behöver. Dessutom är det billigt. Då måste dock ha lite tålamod. Jag stod själv ca 2 timamr när ajg valalde min nya bräda första gången. Det blev totalt 4lager i 6 (4 olika) vallor. Men fan va bra det blev;-)</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Knolpak, post: 62013"] Tips på valla är holmenkols nordic racingset (tror det heter så). Det är iaf hydracarbon-principen. Ett packet med 9st vallor för olika ändamål. Den kostar runt 200kr och du har valla för ungefär det dubbla. Klossarna är tillräckligt stora för aca 3vallningar (den du använder som bas tar dock slut snabbare). Du har riktigt kall valla som grund, flour som du toppar med, graphite, deras "normala" vallor: delta, gamma och supra. Dom kan du i sin tur blanda hur du tycker. Jag använder den blandningen ovanpå grunden. Du får även med ett schema där du ser hur du ska blanda i förhållande till lufttemeratur, snötem och luftfuktighet. Sen kan du naturligtvis köpa större klossar av alla vallorna och då kostar dom ca 100kr st. FInns även ett pack med delta, gamma och supra för 100kr. Jag tycker det här är riktigt schysst valla, där du har allt du behöver. Dessutom är det billigt. Då måste dock ha lite tålamod. Jag stod själv ca 2 timamr när ajg valalde min nya bräda första gången. Det blev totalt 4lager i 6 (4 olika) vallor. Men fan va bra det blev;-) [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Snowboard
Liten fråga ang vallning..
Tillbaka
Topp