Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Snowboard
Liten fråga ang vallning..
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Gelendesprung" data-source="post: 62025" data-attributes="member: 35006"><p>VALLAVÄCK...varning</p><p></p><p>Jag har hört, av en kille på SWIX att "vallaväck" är "verboten" på glidytan på längdskidor och torde således vara lika verboten på en snowboard eftersom hela undersidan är glidyta, det förstör tydligen bealget fortare än kvickt. </p><p></p><p>"Vallaväck":en är till för att få bort fästvalla från längdskidor. Om det kommer på glidytan förstör den belaget, hans tips för att rengöra glidytan på belaget var att istället smälta in en mjuk (+grader)glidvalla som sedan sicklas bort medan den fortfarande är mjuk, då sliter vallan med sig föroreningarna ur belaget.</p><p></p><p>Nu vet jag ju inte 100% säkert om det stämmer men en kille som står och vallar skidor åt SWIX borde veta... </p><p>Skulle alltså vilja varna för s.k. "Vallaväck".</p><p></p><p>...Vidare finns det nåt som heter citrus-solvent (luktar citron) och base-cleaner, detta ska funka utan att förstöra belaget. Men å andra sidan varför skulle man vilja göra belaget rent från valla?</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Gelendesprung, post: 62025, member: 35006"] VALLAVÄCK...varning Jag har hört, av en kille på SWIX att "vallaväck" är "verboten" på glidytan på längdskidor och torde således vara lika verboten på en snowboard eftersom hela undersidan är glidyta, det förstör tydligen bealget fortare än kvickt. "Vallaväck":en är till för att få bort fästvalla från längdskidor. Om det kommer på glidytan förstör den belaget, hans tips för att rengöra glidytan på belaget var att istället smälta in en mjuk (+grader)glidvalla som sedan sicklas bort medan den fortfarande är mjuk, då sliter vallan med sig föroreningarna ur belaget. Nu vet jag ju inte 100% säkert om det stämmer men en kille som står och vallar skidor åt SWIX borde veta... Skulle alltså vilja varna för s.k. "Vallaväck". ...Vidare finns det nåt som heter citrus-solvent (luktar citron) och base-cleaner, detta ska funka utan att förstöra belaget. Men å andra sidan varför skulle man vilja göra belaget rent från valla? [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Snowboard
Liten fråga ang vallning..
Tillbaka
Topp