Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Övrigt
Allmänt skidsnack
Litteraturhörnan
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Ace_DG" data-source="post: 23022" data-attributes="member: 12483"><p>G’dag, gelikar, med- och motspelare!</p><p> </p><p>Vägen mot fullkomlig branthet är, i likhet med Zens, hopplöst krokig, full av potthål, förblindande snöfall, sura poliskonstaplar och hopplöst olösliga gåtor. </p><p>MEN i lyckliga, men oerhört sällsynta, undantagsfall gives dock spikrak nyasfalterad körbana, tätt kantad av stoppförbudsskyltar, sjukligt liberal hastighetspolicy och en polistäthet lika stor som i Arizonas öknar.</p><p></p><p>Nåväl. </p><p></p><p>Jag färdas f n lyckligt på tärningens vägar med Luke Reinhardt och ”The dice man” (Tärningsspelaren på Sv.). Som fjunig 18-åring läste jag boken på tidigt 70-tal, och har därefter saligen glömt (oförlåtligt!) bort den, förrän jag härförleden kutade på en nyutgiven pocketutgåva.</p><p></p><p>Jag anser att denna litteratur bör ingå i varje (presumtiv såväl som ”made man”) brantåkares arsenal. Här ges ett helt unikt tillfälle till att studera en totalt omstörtande livsfilosofi, kombinerat med möjligheter till oanade, och i hög grad, oväntade händelser i framtiden! </p><p></p><p>Och som ni redan vet, det är vägen som är resan värd.</p><p></p><p>Kan det va nåt?</p><p></p><p>/A</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Ace_DG, post: 23022, member: 12483"] G’dag, gelikar, med- och motspelare! Vägen mot fullkomlig branthet är, i likhet med Zens, hopplöst krokig, full av potthål, förblindande snöfall, sura poliskonstaplar och hopplöst olösliga gåtor. MEN i lyckliga, men oerhört sällsynta, undantagsfall gives dock spikrak nyasfalterad körbana, tätt kantad av stoppförbudsskyltar, sjukligt liberal hastighetspolicy och en polistäthet lika stor som i Arizonas öknar. Nåväl. Jag färdas f n lyckligt på tärningens vägar med Luke Reinhardt och ”The dice man” (Tärningsspelaren på Sv.). Som fjunig 18-åring läste jag boken på tidigt 70-tal, och har därefter saligen glömt (oförlåtligt!) bort den, förrän jag härförleden kutade på en nyutgiven pocketutgåva. Jag anser att denna litteratur bör ingå i varje (presumtiv såväl som ”made man”) brantåkares arsenal. Här ges ett helt unikt tillfälle till att studera en totalt omstörtande livsfilosofi, kombinerat med möjligheter till oanade, och i hög grad, oväntade händelser i framtiden! Och som ni redan vet, det är vägen som är resan värd. Kan det va nåt? /A [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Övrigt
Allmänt skidsnack
Litteraturhörnan
Tillbaka
Topp