Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Övrigt
Hälsa
livet efter knä operation
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="MattiasSt" data-source="post: 624558"><p>Nu är jag ingen knäexpert men har drabbats av en del olika knäskador s. Knäskador och operationsåtgärder är ett bredd område och kan ju innefatta allt från att bara slipa på en menisk eller byta ut en hel led så det är omöjligt att säga hur livet kommer bli efter opererad skada. Mycket hänger även på hur man rehabiliterar skadan.</p><p>Men kort sagt, allvarligare knäskador som stora rupturer på menisk eller korsbandsskador kommer alltid att kännas av men man brukar i regel kunna köra på som vanligt. Finns även en stor risk för att knät blir förslitet i ledbrosket tidigt.</p><p></p><p>Jag själv sitter just nu med ett avslitet korsband som läkarna vägrar operera. Dagens sjukvård är ett skämt. Så om någon har ett tips på hur man ska gå tillväga för att få en korsbandsrekonstruktion så får ni gärna hojta till. Hört mycket om Artro Clinic att det ska vara bra men hur fasen får man en remiss i dessa tider med alla besparingar? Känns lite väl att punga ut några hundra tusen för en operation. Sorry för hijacking av tråden.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="MattiasSt, post: 624558"] Nu är jag ingen knäexpert men har drabbats av en del olika knäskador s. Knäskador och operationsåtgärder är ett bredd område och kan ju innefatta allt från att bara slipa på en menisk eller byta ut en hel led så det är omöjligt att säga hur livet kommer bli efter opererad skada. Mycket hänger även på hur man rehabiliterar skadan. Men kort sagt, allvarligare knäskador som stora rupturer på menisk eller korsbandsskador kommer alltid att kännas av men man brukar i regel kunna köra på som vanligt. Finns även en stor risk för att knät blir förslitet i ledbrosket tidigt. Jag själv sitter just nu med ett avslitet korsband som läkarna vägrar operera. Dagens sjukvård är ett skämt. Så om någon har ett tips på hur man ska gå tillväga för att få en korsbandsrekonstruktion så får ni gärna hojta till. Hört mycket om Artro Clinic att det ska vara bra men hur fasen får man en remiss i dessa tider med alla besparingar? Känns lite väl att punga ut några hundra tusen för en operation. Sorry för hijacking av tråden. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Övrigt
Hälsa
livet efter knä operation
Tillbaka
Topp