Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Övrigt
Hälsa
livet efter knä operation
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="drdrain" data-source="post: 944337" data-attributes="member: 104619"><p>Kör in min historia här för lite råd också då..</p><p></p><p>Opererade menisken för c:a 5-6 år sedan då jag slet av den under innebandy på fritiden utan närkontakt utan benet vek sig bara när jag sprang på plan.</p><p>Hade tidigare fått smäller efter hopp på skidor, landat snett i volleyboll samt varit aktiv med fotboll, bandy och hockey under c:a 20+ år.</p><p></p><p>Dom opererade min inre menisk och häftade ihop den och jag fick bra rehab på danderyds sjukhus i stockholm med vattengympa etc etc.</p><p>Kom tillbaka och kört aktivt bandy ( på skridskor ) och skidor varje år utan hopp numera, men den 22/1 så fick jag ett snedskär i en bandymatch och vred knäet, kunde inte stödja på benet och fick hjälp att ta mig hem.</p><p>Åkte till akuten och efter vanlig röntgen och senare datormografi samma kväll/natt så såg dom inte att det skulle vara nånting av i knäet.</p><p>Jag har fortfarande idag inte full stabilitet i knäet, och jagat sjukgymnast för rehab träning ( fått tid 27/2 tillslut ) och går med krycka/or ute för att känna mig säker då jag inte litar på knäet.</p><p>Ska på MRT röntgen 28/2 men vill ju börja rehab träna så försöker på eget bevåg med diverse övningar framförallt sträck böj utan belastning.</p><p>Kör lite motionscykel och försöker sitta i benmaskin, men har inte styrka tillräckligt.</p><p></p><p>Eftersom jag vill komma tillbaka och kunna åka skidor iaf i pist som motionär så vill jag bygga upp benen så gott det går så undrar jag om man vågar gå på nån form av träning utan att ens veta säkert på vilken eventuellt skada som finns inne i mitt knä ?</p><p>Tilläggas kan jag göra att jag även har artros i knäet också dvs har ett slitet knä vilket kallas som "gubbknä" av läkarna.</p><p>hur mycket / hårt vågar man träna innan man fått diagnos och en sjukgymnast som visat övningar ?</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="drdrain, post: 944337, member: 104619"] Kör in min historia här för lite råd också då.. Opererade menisken för c:a 5-6 år sedan då jag slet av den under innebandy på fritiden utan närkontakt utan benet vek sig bara när jag sprang på plan. Hade tidigare fått smäller efter hopp på skidor, landat snett i volleyboll samt varit aktiv med fotboll, bandy och hockey under c:a 20+ år. Dom opererade min inre menisk och häftade ihop den och jag fick bra rehab på danderyds sjukhus i stockholm med vattengympa etc etc. Kom tillbaka och kört aktivt bandy ( på skridskor ) och skidor varje år utan hopp numera, men den 22/1 så fick jag ett snedskär i en bandymatch och vred knäet, kunde inte stödja på benet och fick hjälp att ta mig hem. Åkte till akuten och efter vanlig röntgen och senare datormografi samma kväll/natt så såg dom inte att det skulle vara nånting av i knäet. Jag har fortfarande idag inte full stabilitet i knäet, och jagat sjukgymnast för rehab träning ( fått tid 27/2 tillslut ) och går med krycka/or ute för att känna mig säker då jag inte litar på knäet. Ska på MRT röntgen 28/2 men vill ju börja rehab träna så försöker på eget bevåg med diverse övningar framförallt sträck böj utan belastning. Kör lite motionscykel och försöker sitta i benmaskin, men har inte styrka tillräckligt. Eftersom jag vill komma tillbaka och kunna åka skidor iaf i pist som motionär så vill jag bygga upp benen så gott det går så undrar jag om man vågar gå på nån form av träning utan att ens veta säkert på vilken eventuellt skada som finns inne i mitt knä ? Tilläggas kan jag göra att jag även har artros i knäet också dvs har ett slitet knä vilket kallas som "gubbknä" av läkarna. hur mycket / hårt vågar man träna innan man fått diagnos och en sjukgymnast som visat övningar ? [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Övrigt
Hälsa
livet efter knä operation
Tillbaka
Topp