Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Övrig utrustning
Livslängd på hjälm?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="abelmann" data-source="post: 108962" data-attributes="member: 14701"><p>Kul att gamla trådar börjar leva igen... Sedan jag ställde frågan har jag dels fått svar från expertsidan här på Freeride, dels från tillverkaren. Den senare menade att efter fem år har materialet generellt sett blivit svagare, och rekommenderade mig därför att byta. Freerideexperten var inne på samma linje, men antydde också att jag skulle våga byta: "Det finns idag många snygga och prisvärda modeller..." </p><p></p><p>BrUt4L> Endast repor är nog ingen säkerhetsrisk på en skidhjälm, däremot på en MC-hjälm där man är beroende av en bra friktion (och därför skall man inte heller ha klibbor på en sådan). Jag har självklart inte slagit i hjälmen ordentligt, då har jag bytt direkt!</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="abelmann, post: 108962, member: 14701"] Kul att gamla trådar börjar leva igen... Sedan jag ställde frågan har jag dels fått svar från expertsidan här på Freeride, dels från tillverkaren. Den senare menade att efter fem år har materialet generellt sett blivit svagare, och rekommenderade mig därför att byta. Freerideexperten var inne på samma linje, men antydde också att jag skulle våga byta: "Det finns idag många snygga och prisvärda modeller..." BrUt4L> Endast repor är nog ingen säkerhetsrisk på en skidhjälm, däremot på en MC-hjälm där man är beroende av en bra friktion (och därför skall man inte heller ha klibbor på en sådan). Jag har självklart inte slagit i hjälmen ordentligt, då har jag bytt direkt! [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Övrig utrustning
Livslängd på hjälm?
Tillbaka
Topp