Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Övrig utrustning
Livslängd på pjäxor!?!
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Ace_DG" data-source="post: 108027" data-attributes="member: 12483"><p>Ett par pjuck från 2001 är nog inga problem. Det beror naturligtvis på hur mycket använda dom är. Kolla hur slitna sulorna är, om spännen och nitar glappar. om nitningen är omgjord eller kompletterad. Om det är en "normal åkare som haft dom, d v s åkta ca 30-40 dagar per år kan man köra minst 2 år till på dom. Och då kanske du börjat tjäna pengar igen.</p><p></p><p>Det som har hänt med pjucken på senare år är att dom generellt blivit mjukare. Om jag inte minns fel är X-screampjuckan åt det hårdare hållet, dock inte hårda som racepjuck.</p><p></p><p>Själv kör jag på ett par Salomon Racingskal från 1997, med utbytta innerskor. Problemet är sulorna, dom börjar bli för nernötta. Nya skor nästa säsong.</p><p></p><p>/A</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Ace_DG, post: 108027, member: 12483"] Ett par pjuck från 2001 är nog inga problem. Det beror naturligtvis på hur mycket använda dom är. Kolla hur slitna sulorna är, om spännen och nitar glappar. om nitningen är omgjord eller kompletterad. Om det är en "normal åkare som haft dom, d v s åkta ca 30-40 dagar per år kan man köra minst 2 år till på dom. Och då kanske du börjat tjäna pengar igen. Det som har hänt med pjucken på senare år är att dom generellt blivit mjukare. Om jag inte minns fel är X-screampjuckan åt det hårdare hållet, dock inte hårda som racepjuck. Själv kör jag på ett par Salomon Racingskal från 1997, med utbytta innerskor. Problemet är sulorna, dom börjar bli för nernötta. Nya skor nästa säsong. /A [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Övrig utrustning
Livslängd på pjäxor!?!
Tillbaka
Topp