Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Parkskidor
Livslängd på skidor
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Peter_K" data-source="post: 143988" data-attributes="member: 26232"><p>> hur snabbt efter att man köpt dom vill man köpa ett nytt par?</p><p></p><p>Jag har en rörlig önskelista över skidor jag vill ha, så jag vill mer eller mindre jämt köpa nya skidor. På den frågan blir svaret alltså 0. Hur länge ett par skidor håller verkar bero för mig i första hand på vad för icke-snö-prylar som råkar komma i skidornas väg (sten, träd, pistmaskiner, lämlar, älgar, etc). </p><p></p><p>Tyvärr när det gäller Salomon-skidor har jag fått erfara att även om jag lyckas undvika alla ovanstående faror så känns det efter drygt en säsong som att skidorna känns trötta och sega och har tappat allt "skjut ut ur svängen" på nåt sätt. Ett par Völkl som jag kört på i två säsonger uppvisar inte samma känsla. Tyvärr har Völkl-skidorna varit i kontakt med en del av prylarna i parentesen ovan men de håller ändå ihop hyggligt. </p><p></p><p>Nån som vet varför det är så? Alltså varför vissa skidor tappar åkegenskaper efter ett tag medan andra inte gör det.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Peter_K, post: 143988, member: 26232"] > hur snabbt efter att man köpt dom vill man köpa ett nytt par? Jag har en rörlig önskelista över skidor jag vill ha, så jag vill mer eller mindre jämt köpa nya skidor. På den frågan blir svaret alltså 0. Hur länge ett par skidor håller verkar bero för mig i första hand på vad för icke-snö-prylar som råkar komma i skidornas väg (sten, träd, pistmaskiner, lämlar, älgar, etc). Tyvärr när det gäller Salomon-skidor har jag fått erfara att även om jag lyckas undvika alla ovanstående faror så känns det efter drygt en säsong som att skidorna känns trötta och sega och har tappat allt "skjut ut ur svängen" på nåt sätt. Ett par Völkl som jag kört på i två säsonger uppvisar inte samma känsla. Tyvärr har Völkl-skidorna varit i kontakt med en del av prylarna i parentesen ovan men de håller ändå ihop hyggligt. Nån som vet varför det är så? Alltså varför vissa skidor tappar åkegenskaper efter ett tag medan andra inte gör det. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Parkskidor
Livslängd på skidor
Tillbaka
Topp