Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Parkskidor
Livslängd på skidor
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Emser" data-source="post: 143989" data-attributes="member: 15537"><p>Min åsikt: Eftersom alla skidor är gjorda för specifik ändamålsåkning så vill du givetvis ha nya skidor även om du precis köpt ett par, eller tills du har ett par i varje gengre för i vilka områden du åker. Åker du bara pist, inte så mycket, och köper ett par pistskidor som passas dig perfekt o endast utvecklas lite, är du säkert nöjd med dina nya lagg i ett par år. Är förutsättningarna annorlunda är även utgången en annan. Själv har det råkat blivit nyinförskaffning varje år, eftersom intresset (och utbudet) ökat, även om jag varit jättenöjd med varje par och fortfarande gillar de tre år gamla sötingarna. (Jag får kalla de så, jag är tjej!)</p><p>Ren livslängd -> Om du underhåller dina skidor med vallning, kant/stenslip och allmän kärlek håller de ju längre, sen gör ju underlaget en del på livslängden som föregående talare sa. Det är värt mycket med lite underhåll, inte minst för åkegenskaperna, så det är värt att lämna in (om man inte kan själv). Samma skidor kan då behålla sina åkegenskaper i många år. Frågan är dock om du uppskattar de egenskaperna om några år..?</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Emser, post: 143989, member: 15537"] Min åsikt: Eftersom alla skidor är gjorda för specifik ändamålsåkning så vill du givetvis ha nya skidor även om du precis köpt ett par, eller tills du har ett par i varje gengre för i vilka områden du åker. Åker du bara pist, inte så mycket, och köper ett par pistskidor som passas dig perfekt o endast utvecklas lite, är du säkert nöjd med dina nya lagg i ett par år. Är förutsättningarna annorlunda är även utgången en annan. Själv har det råkat blivit nyinförskaffning varje år, eftersom intresset (och utbudet) ökat, även om jag varit jättenöjd med varje par och fortfarande gillar de tre år gamla sötingarna. (Jag får kalla de så, jag är tjej!) Ren livslängd -> Om du underhåller dina skidor med vallning, kant/stenslip och allmän kärlek håller de ju längre, sen gör ju underlaget en del på livslängden som föregående talare sa. Det är värt mycket med lite underhåll, inte minst för åkegenskaperna, så det är värt att lämna in (om man inte kan själv). Samma skidor kan då behålla sina åkegenskaper i många år. Frågan är dock om du uppskattar de egenskaperna om några år..? [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Parkskidor
Livslängd på skidor
Tillbaka
Topp