Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Parkskidor
Livslängd på skidor
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Carled" data-source="post: 143993" data-attributes="member: 46762"><p>Jag skulle nog säga 4 år, om det endast är ett par, men sen så vaporiseras dem nog...</p><p></p><p>Peter K, det där med Salomon vs. Völkl, det måste väl ändå bero mycket på uppbygnaden, Völkl måste väl helt enkelt bygga bättre skidor!</p><p>Sen så är det nog inte så jäkla bra att köra över/under älgar och pistmaskiner, jag tror skidorna klarar sånt bättre än en själv...</p><p></p><p>Något som kan vara en lösning är att bygga upp ett lite större stall av skidfullblod i yngre år, och på så sätt slits inte skidorna lika mycket, utan de håller längre, och man gör enstaka skidköp (visst!) då ett par går sönder eller liknande, eftersom man ändå har andra... En stor kostnad under 2-3 säsonger, sedan så lugnar det ner sig och man kan låta skidorna åldras med grace. Man behöver till exempel inte låta de fina fetingarna nöta grus och sten, utan kan ta de gamla fetingarna till det...</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Carled, post: 143993, member: 46762"] Jag skulle nog säga 4 år, om det endast är ett par, men sen så vaporiseras dem nog... Peter K, det där med Salomon vs. Völkl, det måste väl ändå bero mycket på uppbygnaden, Völkl måste väl helt enkelt bygga bättre skidor! Sen så är det nog inte så jäkla bra att köra över/under älgar och pistmaskiner, jag tror skidorna klarar sånt bättre än en själv... Något som kan vara en lösning är att bygga upp ett lite större stall av skidfullblod i yngre år, och på så sätt slits inte skidorna lika mycket, utan de håller längre, och man gör enstaka skidköp (visst!) då ett par går sönder eller liknande, eftersom man ändå har andra... En stor kostnad under 2-3 säsonger, sedan så lugnar det ner sig och man kan låta skidorna åldras med grace. Man behöver till exempel inte låta de fina fetingarna nöta grus och sten, utan kan ta de gamla fetingarna till det... [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Parkskidor
Livslängd på skidor
Tillbaka
Topp