Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Övrigt
Allmänt skidsnack
Livsplan. Skidåkning på norska vestlandet. Inspel önskas!
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="freddalf" data-source="post: 1138122" data-attributes="member: 166602"><p>Tack för alla svar! Jag har onekligen en del att plugga på framöver. </p><p>Egentligen ville jag bygga stugan nästa år, men det hamnar mitt i all flytt, så det får vänta till 2020. Kanske får fortsätta blogga här i forumet allteftersom planerna realiseras.</p><p></p><p>Visst kostar det att bygga stuga, men då vi får köpa svärföräldrarnas hus för kaffepengar kommer hus och stuga tillsammans kosta 500 000 - 1 000 000 mer än bara vårt nuvarande hus (eller kanske lika mycket om vi väljer en mindre och enklare stuga) som ligger i ett medelklassgetto på en fd åker. Så jag tycker det blir prisvärt, men visst måste man knega in pengarna dessvärre. </p><p></p><p>Jag ska besöka Intersport nästa gång jag är i Sogndal, hörde att de ska flytta upp till anläggningen eller ha en filial där. Blir trevligt med bra hjälp på gångavstånd. Kanske ses vi i åken framöver?</p><p></p><p>Förresten, jag bläddrade igenom Åka Skidor idag, det nya numret där det står om Jölster. Jag har inte läst artikeln ännu, men såg att det stod om enorma snömängder. Det är sant att det kommer mycket nederbörd, men jag har åkt förbi där en hel del de senaste 8 åren, och alltför ofta har det varit barmark - i alla fall i skidanläggningen. Det ligger för lågt ner och för nära kusten för att ha stabila snöförhållanden, det är i alla fall min uppfattning, medan Hodlekve alltid har mycket snö.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="freddalf, post: 1138122, member: 166602"] Tack för alla svar! Jag har onekligen en del att plugga på framöver. Egentligen ville jag bygga stugan nästa år, men det hamnar mitt i all flytt, så det får vänta till 2020. Kanske får fortsätta blogga här i forumet allteftersom planerna realiseras. Visst kostar det att bygga stuga, men då vi får köpa svärföräldrarnas hus för kaffepengar kommer hus och stuga tillsammans kosta 500 000 - 1 000 000 mer än bara vårt nuvarande hus (eller kanske lika mycket om vi väljer en mindre och enklare stuga) som ligger i ett medelklassgetto på en fd åker. Så jag tycker det blir prisvärt, men visst måste man knega in pengarna dessvärre. Jag ska besöka Intersport nästa gång jag är i Sogndal, hörde att de ska flytta upp till anläggningen eller ha en filial där. Blir trevligt med bra hjälp på gångavstånd. Kanske ses vi i åken framöver? Förresten, jag bläddrade igenom Åka Skidor idag, det nya numret där det står om Jölster. Jag har inte läst artikeln ännu, men såg att det stod om enorma snömängder. Det är sant att det kommer mycket nederbörd, men jag har åkt förbi där en hel del de senaste 8 åren, och alltför ofta har det varit barmark - i alla fall i skidanläggningen. Det ligger för lågt ner och för nära kusten för att ha stabila snöförhållanden, det är i alla fall min uppfattning, medan Hodlekve alltid har mycket snö. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Övrigt
Allmänt skidsnack
Livsplan. Skidåkning på norska vestlandet. Inspel önskas!
Tillbaka
Topp