Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Sommar
Övriga sommaraktiveter
Loaded dervish, vilka truckar och hjul? Hjälp!
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="krylonis" data-source="post: 943643"><p>Nej men det var väl lite av båda och rekomenderar du dervishen som en första bräda för att lära sig slides på är du juh inte världens mest pålästa. Brädan är grym för lättare för carving å cruising men de är absolut ingen höjdare eller ens i närheten av en bra bräda för slides. Speciellt inte som en första bräda att lära sig på då den SAKNAR konkav vilket gör det betydligt lättare att låsa in fötterna för någon som inte är van att åka eller göra slides. Jag tipsar inte om vad jag gillar utan vad som generellt anses som bättre för någon som kanske inte är så erfaren, något som eventuellt skulle kunna gynna hennes åkande med en bräda som är lättare att lära sig åka på och med största säkerhet inte kostar skjortan. Jag har själv en också en dervish och drar 360 slides med den utan problem men det är långt ifrån den bräda jag föredrar att göra det med. Finns så grymt mycket bättre brädor. Klart de går att göra slides i 60 det går att göra slides med en vanlig planka med truckar på.. Så vad är poängen med att det går, dumt argument. Allt går om man vill med tillräckligt mycket träning men varför göra det svårare för sig än vad det behöver vara.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="krylonis, post: 943643"] Nej men det var väl lite av båda och rekomenderar du dervishen som en första bräda för att lära sig slides på är du juh inte världens mest pålästa. Brädan är grym för lättare för carving å cruising men de är absolut ingen höjdare eller ens i närheten av en bra bräda för slides. Speciellt inte som en första bräda att lära sig på då den SAKNAR konkav vilket gör det betydligt lättare att låsa in fötterna för någon som inte är van att åka eller göra slides. Jag tipsar inte om vad jag gillar utan vad som generellt anses som bättre för någon som kanske inte är så erfaren, något som eventuellt skulle kunna gynna hennes åkande med en bräda som är lättare att lära sig åka på och med största säkerhet inte kostar skjortan. Jag har själv en också en dervish och drar 360 slides med den utan problem men det är långt ifrån den bräda jag föredrar att göra det med. Finns så grymt mycket bättre brädor. Klart de går att göra slides i 60 det går att göra slides med en vanlig planka med truckar på.. Så vad är poängen med att det går, dumt argument. Allt går om man vill med tillräckligt mycket träning men varför göra det svårare för sig än vad det behöver vara. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Sommar
Övriga sommaraktiveter
Loaded dervish, vilka truckar och hjul? Hjälp!
Tillbaka
Topp