Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Sommar
Övriga sommaraktiveter
Loaded dervish, vilka truckar och hjul? Hjälp!
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="OVesterlund" data-source="post: 943680" data-attributes="member: 116768"><p>Jag kan säga från egna erfarenheter att Dervishen funkar sjukt bra som första bräda. Det är just för att det går att göra det mesta med den. Man kan cruisa (kan man väl på alla men ändå), carva, dancea, slidea. Allt har funkat bra för mig att lära mig på den, men med Dervishen kan man verkligen se vad det är man själv gillar för att sedan uppgradera till någon bräda som är mer optimal för det som man själv gillar. Om man verkligen vill utveckla sin åkning.</p><p></p><p>Som linder skrev ser man att man märker vad det är man vill rikta in sig på.</p><p></p><p>Dervishen skulle jag alltså säga är ett bra val.</p><p></p><p>MEN, sen var det ju inte bräda du frågade om i din tråd!</p><p>Jag och en kompis började köra longboard förra sommaren och vi båda skaffade varsin Dervish.</p><p>Jag körde med Orangatang Durian 86a och han med Orangatang In Heat.</p><p>Jag kunde ganska enkelt slidea med mina Durians, men när jag försökte med min kompis bräda med In Heat hjulen så var det nästan omöjligt att få dom att släppa.</p><p></p><p>Durians går alltså enkelt att lära sig med, men i längden tycker jag att dom släppte lite för lätt.</p><p></p><p>Hjul som jag då tror skulle passa dig är Orangatang Durian eller Stimulus på 80a eller 83a. Ska du bara cruisa och slidea skulle det funka med 86a, men jag antar att du också kommer carva lite och då funkar det inte lika bra med 86a. Jag tror inte heller det kommer bli svårare att lära sig slidea om det är 80a eller 83a på de hjulen jag nämnde.</p><p></p><p>Bra hemsidor är:</p><p></p><p>lifeonaboard.se</p><p>boardlife.se</p><p>mrboard.se</p><p>kahalani.se</p><p>maxeffekt.se</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="OVesterlund, post: 943680, member: 116768"] Jag kan säga från egna erfarenheter att Dervishen funkar sjukt bra som första bräda. Det är just för att det går att göra det mesta med den. Man kan cruisa (kan man väl på alla men ändå), carva, dancea, slidea. Allt har funkat bra för mig att lära mig på den, men med Dervishen kan man verkligen se vad det är man själv gillar för att sedan uppgradera till någon bräda som är mer optimal för det som man själv gillar. Om man verkligen vill utveckla sin åkning. Som linder skrev ser man att man märker vad det är man vill rikta in sig på. Dervishen skulle jag alltså säga är ett bra val. MEN, sen var det ju inte bräda du frågade om i din tråd! Jag och en kompis började köra longboard förra sommaren och vi båda skaffade varsin Dervish. Jag körde med Orangatang Durian 86a och han med Orangatang In Heat. Jag kunde ganska enkelt slidea med mina Durians, men när jag försökte med min kompis bräda med In Heat hjulen så var det nästan omöjligt att få dom att släppa. Durians går alltså enkelt att lära sig med, men i längden tycker jag att dom släppte lite för lätt. Hjul som jag då tror skulle passa dig är Orangatang Durian eller Stimulus på 80a eller 83a. Ska du bara cruisa och slidea skulle det funka med 86a, men jag antar att du också kommer carva lite och då funkar det inte lika bra med 86a. Jag tror inte heller det kommer bli svårare att lära sig slidea om det är 80a eller 83a på de hjulen jag nämnde. Bra hemsidor är: lifeonaboard.se boardlife.se mrboard.se kahalani.se maxeffekt.se [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Sommar
Övriga sommaraktiveter
Loaded dervish, vilka truckar och hjul? Hjälp!
Tillbaka
Topp