lofsdalen- bäst för freeskiers?

• Trådstartare Trådstartare GR8
  • Start datum Start datum
G

GR8

Guest
lofsdalen är en liten jävla by som ligger mellan nånting och norge (ungefär på norska gränsen)... det finns 1 ica, 2 uthyrningar och 2 resturanger med byn på ca 150 invånare..

det som är ganska kul med lofsdalen är att byn är mindre änn halva Åre med berget är 3e största efter hemavan när vi snackar skidorter...
pakren är inte den bästa... men den funkar. har ca 5 rails, en bebis corner och 2 så kallade big jump och en massa andra bäbis hopp.
alla som har varit eller som bor i Lofsdalen känner till "baksidan" eller mögellfjuten som vi säger...
lofsdalen har mer offpist änn preparerade backar... snön finns kanske inte alltid där man vill ha den men den finns likasom stenar.... dropp är något som många undrar om det ens finns nått..... ja, det finns men inte som i åre eller gränsen... men det finns på baksidan om man letar noga..

om man vill ha de bästa förhållanderna så tycker jag personligen att man ska åka mella jul och mitten av februari när det knappt finns nå folk och när snön är som bäst.

lofsdalen är kanske inte det bästa men det kan vara värta att prova..

Jahapp, och med detta vill du... vad?

Om jag får kommentera tycker jag att Ramundberget är mycket trevligare ur friåkningsögon. Inte Åres fallhöjd och storlek, men gemytligheten, skogen och parken (om man gillar sånt) är så najs som det bara går.

Tillbaka
Topp