Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Resmål
Nordiska fjäll
Lönen På Skidorter!
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="jens_ekstrom" data-source="post: 447515" data-attributes="member: 34174"><p>Jag jobbade några månader som liftgubbe i Tärnaby i vintras. </p><p>Jag tjänade runt 10 - 12 (ibland lite till när det vart mycket ob) efter skatt. MEN strömma som jag jobbade åt drog på tok för lite i skatt, dom drog kanske 25 % istället för 33 % som det ska vara. </p><p> </p><p>Jag bodde på ett vandrarhem och betalade 1600 kr/månad för eget rum där. </p><p></p><p>Det var ganska drygt att behöva dela toa, dusch och kök med en massa annat folk, men det är ändå trevligt då man träffar mycket nytt och roligt folk där. </p><p></p><p>En sak som kostade mycket var maten då det bara fanns en affär där. </p><p>Sen vart det ju ett å annat besök på after ski / krogen också. </p><p></p><p>Men man har ju gratis liftkort så det är ju bra. </p><p></p><p>Men man åker inte iväg på en säsong för att tjäna pengar, man åker för att få göra någonting nytt, träffa folk och åka en massa skidor/bräda.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="jens_ekstrom, post: 447515, member: 34174"] Jag jobbade några månader som liftgubbe i Tärnaby i vintras. Jag tjänade runt 10 - 12 (ibland lite till när det vart mycket ob) efter skatt. MEN strömma som jag jobbade åt drog på tok för lite i skatt, dom drog kanske 25 % istället för 33 % som det ska vara. Jag bodde på ett vandrarhem och betalade 1600 kr/månad för eget rum där. Det var ganska drygt att behöva dela toa, dusch och kök med en massa annat folk, men det är ändå trevligt då man träffar mycket nytt och roligt folk där. En sak som kostade mycket var maten då det bara fanns en affär där. Sen vart det ju ett å annat besök på after ski / krogen också. Men man har ju gratis liftkort så det är ju bra. Men man åker inte iväg på en säsong för att tjäna pengar, man åker för att få göra någonting nytt, träffa folk och åka en massa skidor/bräda. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Resmål
Nordiska fjäll
Lönen På Skidorter!
Tillbaka
Topp