Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Sommar
Övriga sommaraktiveter
Longboardolycka
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="linder" data-source="post: 888432" data-attributes="member: 58560"><p>Utveckla gärna vad som är sämre med min S-One Destro mot min Smith Holt?</p><p></p><p>Och klart som fan en hjälm hade hjälpt, om det va en smäll mot huvudet där hjälmen hade träffat hade den dämpat lite iaf... Sen om det fortfarande hade blivit en hjärnblödning är en annan femma men det hade garanterat varit en mildare sådan.</p><p></p><p>Skulle han haft slidehandskar och knäskydd hade han förmodligen klarat sig bättre då han inte skulle behövt hoppa av utan antingen slideat ner farten eller glidit på knäna, skorna och handskarna istället</p><p></p><p>Men vi får hoppas att han vaknar upp och att ni som känner honom samt alla andra vaknar upp och använder hjälm i backen. Ni kan ju fråga någon av hans läkare säger skulle vara för skillnad mellan nu och om han skulle haft hjälm. </p><p></p><p>Jag skulle tex enligt läkaren förmodligen suttit i rullstol nu om jag inte hade mitt ryggskydd i vintras men nu är jag till 99% återställd.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="linder, post: 888432, member: 58560"] Utveckla gärna vad som är sämre med min S-One Destro mot min Smith Holt? Och klart som fan en hjälm hade hjälpt, om det va en smäll mot huvudet där hjälmen hade träffat hade den dämpat lite iaf... Sen om det fortfarande hade blivit en hjärnblödning är en annan femma men det hade garanterat varit en mildare sådan. Skulle han haft slidehandskar och knäskydd hade han förmodligen klarat sig bättre då han inte skulle behövt hoppa av utan antingen slideat ner farten eller glidit på knäna, skorna och handskarna istället Men vi får hoppas att han vaknar upp och att ni som känner honom samt alla andra vaknar upp och använder hjälm i backen. Ni kan ju fråga någon av hans läkare säger skulle vara för skillnad mellan nu och om han skulle haft hjälm. Jag skulle tex enligt läkaren förmodligen suttit i rullstol nu om jag inte hade mitt ryggskydd i vintras men nu är jag till 99% återställd. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Sommar
Övriga sommaraktiveter
Longboardolycka
Tillbaka
Topp