Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Lönt med 181or?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Carled" data-source="post: 452200" data-attributes="member: 46762"><p>Salomon Gun är en bra skida, men inte för alla, snarare för ganska få... Rent längdmässigt (om jag bara skall svara på den frågan) så funkar väl 181 om du vill kunna jibba mycket skidan, den kommer bli väldigt smidig efter lite invänjning.</p><p></p><p>Däremot tror jag att om du är hyffsat bra i din åkning och står på ganska bra så tror jag dina 75-80kg kan få ett par Guns att bli ganska ostabila och sladdriga efter ett tag. Ganska mycket p.g.a. kärnan. 188-längden är givetvis bättre i detta avseendet. </p><p></p><p>Jag har åkt på ett par Gun från 06/07 i 175-längd tror jag det var. Det var inte kul, inget grepp, tokmjuka och inkapabla i största allmänhet. Och då jämförde jag med ett par Rossignol Scratch BC 185 från 06/07, och de är långt ifrån superskidor, men så mycket bättre!</p><p></p><p>Oskars Big Trouble m. PX15 är klart bättre än ett par Gun med STH12 speciellt om du lägger ut 4450 för Gunen...</p><p></p><p>Shit, på Sport-Conrad kan du få Völkl Bridge m. Jester för 439€ och de flesta 95-100mm's BC-skidor m. JEster för 449€ och då får du en klart kompetent bindning, ingen budgetbindning.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Carled, post: 452200, member: 46762"] Salomon Gun är en bra skida, men inte för alla, snarare för ganska få... Rent längdmässigt (om jag bara skall svara på den frågan) så funkar väl 181 om du vill kunna jibba mycket skidan, den kommer bli väldigt smidig efter lite invänjning. Däremot tror jag att om du är hyffsat bra i din åkning och står på ganska bra så tror jag dina 75-80kg kan få ett par Guns att bli ganska ostabila och sladdriga efter ett tag. Ganska mycket p.g.a. kärnan. 188-längden är givetvis bättre i detta avseendet. Jag har åkt på ett par Gun från 06/07 i 175-längd tror jag det var. Det var inte kul, inget grepp, tokmjuka och inkapabla i största allmänhet. Och då jämförde jag med ett par Rossignol Scratch BC 185 från 06/07, och de är långt ifrån superskidor, men så mycket bättre! Oskars Big Trouble m. PX15 är klart bättre än ett par Gun med STH12 speciellt om du lägger ut 4450 för Gunen... Shit, på Sport-Conrad kan du få Völkl Bridge m. Jester för 439€ och de flesta 95-100mm's BC-skidor m. JEster för 449€ och då får du en klart kompetent bindning, ingen budgetbindning. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Lönt med 181or?
Tillbaka
Topp