Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Lönt med 181or?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="PNyberg" data-source="post: 452325" data-attributes="member: 49358"><p>en 12 bindning är alltså en bindning som har en fjäder som går up till 12 på din skalan..fråga mig inte hur vad din är och vad det i detalj representerar. 12or är i regel sämre bindningar som löser vid små smällar...alltså dålig elastisitet i bindningen. Mao skidan löses ut lättare. Det är inte skoj när man jibbar eller åker på ojämt underlag då "slag" på skidan då kan få bindningen att lösa ut.</p><p>Nu vet jag inte mkt om just STH12 så den kan jag inte yttra mig så mkt om. Men salomons 12or har vart rätt kassa IMHO och skulle isf gå på en look12a då den har bättre elastisitet.</p><p></p><p>Brigadens mått flex och monteringspunkt gör den till en kompetent allround skida. Inte ngt att köra stenhårt på ...men inte mesig heller på ngt sätt.</p><p>Puder borde den kunna hantera utan problem men kräver nog lite fart för att flyta bra..inga korkar mao.</p><p>Men om du nu inte ska åka så mkt så är blir nog dina pow dagar lätt räknade och då kan det va bättre att se till allround egenskaperna mer än pow egenskaperna.</p><p>Sj har jag bara testat brigaden (under namnet scratch bc...men ja.. samma skida) i 185 och då inte kände att det va den roligaste skidan att smeka pist med. Medan många säger att BT är hårdare och roligare i pisten..</p><p></p><p>my 0.02$</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="PNyberg, post: 452325, member: 49358"] en 12 bindning är alltså en bindning som har en fjäder som går up till 12 på din skalan..fråga mig inte hur vad din är och vad det i detalj representerar. 12or är i regel sämre bindningar som löser vid små smällar...alltså dålig elastisitet i bindningen. Mao skidan löses ut lättare. Det är inte skoj när man jibbar eller åker på ojämt underlag då "slag" på skidan då kan få bindningen att lösa ut. Nu vet jag inte mkt om just STH12 så den kan jag inte yttra mig så mkt om. Men salomons 12or har vart rätt kassa IMHO och skulle isf gå på en look12a då den har bättre elastisitet. Brigadens mått flex och monteringspunkt gör den till en kompetent allround skida. Inte ngt att köra stenhårt på ...men inte mesig heller på ngt sätt. Puder borde den kunna hantera utan problem men kräver nog lite fart för att flyta bra..inga korkar mao. Men om du nu inte ska åka så mkt så är blir nog dina pow dagar lätt räknade och då kan det va bättre att se till allround egenskaperna mer än pow egenskaperna. Sj har jag bara testat brigaden (under namnet scratch bc...men ja.. samma skida) i 185 och då inte kände att det va den roligaste skidan att smeka pist med. Medan många säger att BT är hårdare och roligare i pisten.. my 0.02$ [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Lönt med 181or?
Tillbaka
Topp