Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Övrig utrustning
Look cast-bindgninar
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="zzzchrille" data-source="post: 1242730" data-attributes="member: 26014"><p>Hej,</p><p></p><p>Kanske tänker vi lite lika - jag vill hålla nere min utrustning så att jag slipper välja. Jag har längtat efter Cast i många år och köpte förra säsongen. I fjällmiljö åker jag på ett par skidor som jag tycker passar mig, Fatypus M5 som jag kört i flera år (två olika årsmodeller). En relativt lätt 5-pointer med kort radie och 106 i midja. Ingen lättviktare, men hyfsat lätt för att vara en nerförsskida. Detta är min enda storabergsskida, vilket gör att jag aldrig våndas när det ska packas don. Med Cast menar jag att jag kan göra exakt allt jag vill med min set-up - jag både går och åker kort, långt, länge, högt, flackt, brant. Och ibland gör jag en snurr. Oftast åker jag lift, säkert mer än du avser att göra. Men man kan alltid vara beredd på en tur med hudar och tådelar i säcken.</p><p></p><p>Cast är ju utförsfokuserad, precis som Duke (som jag inte åkt på). Jag upplever Shift som mer av en hybrid än Cast och Duke. Med Cast kan jag bomba, skrota och åka blomkål utan att tveka. Eftersom det är en Pivot. Cast är ju en utförssystem med turmöjlighet, och jag gillar systemet. De fåtal gånger jag knatar kan jag hantera den eventuella extra tid jag måste lägga på att pillra med att byta tådel. Ofta är jag såpass trött att jag ändå behöver ytterligare vila efter att jag bytt klart.</p><p></p><p>Cast finns nu att köpa även i Sverige, så då slipper man krångla med evighetslång leverans från Utomlands. Säljs i Duved, där du också kan modda dina favoritpjäxor till pin-tå. Så om du har alpinpjäxor som du älskar men saknar pin-tå, så behöver du inte köpa nya. Genialiskt! </p><p></p><p>Nackdelar? Jo, det är ju lite tungt, speciellt jämfört med Shift. Och lite pillrigt kanske. Och dyrt, speciellt om inte har pivoten. </p><p></p><p>Cast är det absolut bästa systemet för mig. Jag älskar idén med Cast, men som klippet ovan indikerar - du bör veta vad du vill. Vet du det är det bara att börja spara!</p><p></p><p>/C</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="zzzchrille, post: 1242730, member: 26014"] Hej, Kanske tänker vi lite lika - jag vill hålla nere min utrustning så att jag slipper välja. Jag har längtat efter Cast i många år och köpte förra säsongen. I fjällmiljö åker jag på ett par skidor som jag tycker passar mig, Fatypus M5 som jag kört i flera år (två olika årsmodeller). En relativt lätt 5-pointer med kort radie och 106 i midja. Ingen lättviktare, men hyfsat lätt för att vara en nerförsskida. Detta är min enda storabergsskida, vilket gör att jag aldrig våndas när det ska packas don. Med Cast menar jag att jag kan göra exakt allt jag vill med min set-up - jag både går och åker kort, långt, länge, högt, flackt, brant. Och ibland gör jag en snurr. Oftast åker jag lift, säkert mer än du avser att göra. Men man kan alltid vara beredd på en tur med hudar och tådelar i säcken. Cast är ju utförsfokuserad, precis som Duke (som jag inte åkt på). Jag upplever Shift som mer av en hybrid än Cast och Duke. Med Cast kan jag bomba, skrota och åka blomkål utan att tveka. Eftersom det är en Pivot. Cast är ju en utförssystem med turmöjlighet, och jag gillar systemet. De fåtal gånger jag knatar kan jag hantera den eventuella extra tid jag måste lägga på att pillra med att byta tådel. Ofta är jag såpass trött att jag ändå behöver ytterligare vila efter att jag bytt klart. Cast finns nu att köpa även i Sverige, så då slipper man krångla med evighetslång leverans från Utomlands. Säljs i Duved, där du också kan modda dina favoritpjäxor till pin-tå. Så om du har alpinpjäxor som du älskar men saknar pin-tå, så behöver du inte köpa nya. Genialiskt! Nackdelar? Jo, det är ju lite tungt, speciellt jämfört med Shift. Och lite pillrigt kanske. Och dyrt, speciellt om inte har pivoten. Cast är det absolut bästa systemet för mig. Jag älskar idén med Cast, men som klippet ovan indikerar - du bör veta vad du vill. Vet du det är det bara att börja spara! /C [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Övrig utrustning
Look cast-bindgninar
Tillbaka
Topp