Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Look Pivot 14 XXL
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Carled" data-source="post: 829547" data-attributes="member: 46762"><p>Det finns inte större än XXL från fabrik. Du måste böja! Köper du P14 och således sätter de i städet, sök på böjtrådar här på forumet, där finns det i sin tur länkar till TGR om hur du böjer, och desto viktigare, tar isär och ihop på ett vettigt sätt.</p><p></p><p>Mitt tips är att du skippar P14 och köper en STH14 Driver istället. Bättre tå (P14's tå är dess svaghet), längre pris, mer justering men den "äter" mer flex av skidan p.g.a. dess längd. Pivot och FKS har ju löjligt litet "footprint" på skidan... Atomic har ju inget samarbete alls med Pivot/Rossi, men är i samma koncern som Salomon och därför ser du Salomonbindningar på alla Atomicskidor. Då är det mycket smidigt att sätta på en 130mm's stopper din BC.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Carled, post: 829547, member: 46762"] Det finns inte större än XXL från fabrik. Du måste böja! Köper du P14 och således sätter de i städet, sök på böjtrådar här på forumet, där finns det i sin tur länkar till TGR om hur du böjer, och desto viktigare, tar isär och ihop på ett vettigt sätt. Mitt tips är att du skippar P14 och köper en STH14 Driver istället. Bättre tå (P14's tå är dess svaghet), längre pris, mer justering men den "äter" mer flex av skidan p.g.a. dess längd. Pivot och FKS har ju löjligt litet "footprint" på skidan... Atomic har ju inget samarbete alls med Pivot/Rossi, men är i samma koncern som Salomon och därför ser du Salomonbindningar på alla Atomicskidor. Då är det mycket smidigt att sätta på en 130mm's stopper din BC. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Look Pivot 14 XXL
Tillbaka
Topp