Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Look Pivot / Duke PT Tecnica Cochise
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="RWD" data-source="post: 1305174" data-attributes="member: 29440"><p>Ja antagligen mjukare plast som väl förhoppningsvis bara formar till sig. Men funderar på om det kan bliv värre med tiden och om plasten sätter sig så minskar ju förspänningen om än inte så mycket kanske. Sen kanske de med tiden sitter sämre i Marker och Tyrolia som jag har på de andra skidorna. </p><p>Köpte Pivot för att jag börjar få problem med knäna. Tänkte att man vill ju minimera riskerna för ännu mer skador.</p><p>Märkte en till grej, när man satte i de större pjäxorna och skruvade ut mer så blev det nästan för smalt så att få ner pjäxan så man fick dra upp bindningen för hand. Hade annars tänkt montera för 315mm . Men då blir det nog lite för smalt med 325 sulorna. Lättare den dag man ska sälja om bindningen går justera ner till 310mm sula.</p><p>De röda pjäxorna är äldre Salomon som inte fick några märken-känns som hårdare plast. Tecnica verkar mycket mjukare, även mina gamla som även de fick lite ny märken direkt. Där har man dock varit smart så att hela sulorna kan bytas.</p><p>Funderar annars på att byta till Tyrolias Protector men det kanske är samma där, ser ju ut att vara en helt annan bakdel än på Attack-bindningarna.</p><p>Justeringen i sig var väl inte så dum men lite annorlunda än vad man var van vid.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="RWD, post: 1305174, member: 29440"] Ja antagligen mjukare plast som väl förhoppningsvis bara formar till sig. Men funderar på om det kan bliv värre med tiden och om plasten sätter sig så minskar ju förspänningen om än inte så mycket kanske. Sen kanske de med tiden sitter sämre i Marker och Tyrolia som jag har på de andra skidorna. Köpte Pivot för att jag börjar få problem med knäna. Tänkte att man vill ju minimera riskerna för ännu mer skador. Märkte en till grej, när man satte i de större pjäxorna och skruvade ut mer så blev det nästan för smalt så att få ner pjäxan så man fick dra upp bindningen för hand. Hade annars tänkt montera för 315mm . Men då blir det nog lite för smalt med 325 sulorna. Lättare den dag man ska sälja om bindningen går justera ner till 310mm sula. De röda pjäxorna är äldre Salomon som inte fick några märken-känns som hårdare plast. Tecnica verkar mycket mjukare, även mina gamla som även de fick lite ny märken direkt. Där har man dock varit smart så att hela sulorna kan bytas. Funderar annars på att byta till Tyrolias Protector men det kanske är samma där, ser ju ut att vara en helt annan bakdel än på Attack-bindningarna. Justeringen i sig var väl inte så dum men lite annorlunda än vad man var van vid. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Look Pivot / Duke PT Tecnica Cochise
Tillbaka
Topp