Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Parkskidor
Lösning på skidstoppers
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="perbac" data-source="post: 391645" data-attributes="member: 40117"><p>Problemet med en fjäder är ju att även den har en plasticitetsgräns där den permanent deformeras, dessutom har du ofta relativt hög Kolhalt i stål som man gör fjädrar av så dom blir styvare vilket gör att dom blir sprödare och lättare rent går av. Gör man då en riktigt styv fjäder så är man tillbaka på ruta 1 med trasig bindning</p><p></p><p>Men något smidigt sätt att byta ut själva pinnarna hadde ju varit en ide. Eller det som Nuoljas pratar om ett alternativt material som har andra böj och deformationsegenskaper än metallfjädrar</p><p></p><p>Annars en skistopper som viker sig på mitten och formar ett V ned från skidan skulle kanske vara nått. Då skulle det alldrig skapas brytkrafter på samma sätt i den.</p><p></p><p>Nu känner jag mig som att jag bara gick in och trashade, men bra bra initiativ med ny design som funkar bättre, det är jag helt klart för</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="perbac, post: 391645, member: 40117"] Problemet med en fjäder är ju att även den har en plasticitetsgräns där den permanent deformeras, dessutom har du ofta relativt hög Kolhalt i stål som man gör fjädrar av så dom blir styvare vilket gör att dom blir sprödare och lättare rent går av. Gör man då en riktigt styv fjäder så är man tillbaka på ruta 1 med trasig bindning Men något smidigt sätt att byta ut själva pinnarna hadde ju varit en ide. Eller det som Nuoljas pratar om ett alternativt material som har andra böj och deformationsegenskaper än metallfjädrar Annars en skistopper som viker sig på mitten och formar ett V ned från skidan skulle kanske vara nått. Då skulle det alldrig skapas brytkrafter på samma sätt i den. Nu känner jag mig som att jag bara gick in och trashade, men bra bra initiativ med ny design som funkar bättre, det är jag helt klart för [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Parkskidor
Lösning på skidstoppers
Tillbaka
Topp