Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Parkskidor
Lösning på skidstoppers
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="arvid_j" data-source="post: 392079" data-attributes="member: 69412"><p>Jag har ju inte tänkt att utveckla något helt nytt, bara skidstoppers. Fast har väl inte tänkt utveckla det heller men allt det här va bara en ideé som jag inte tyckte var allt för dum:P</p><p></p><p>Har dock börjat fundera på att såga sönder mina skidstoppers och försöka komma på en konstruktion.</p><p></p><p>Det där med materialet är svårt. Skidstoppers av gummi är nog inte heller en helt bra ide då gummit torkar ut efter ett tag. Tror inte att minnusgrader gör det lättare direkt. Tror att gummit kommer bli hårdare och sen finns det nog risk att det går av så fjädrar är det jag tror på än så länge iallafall. Men likadant där att minusgrader gör ju saker hårdare om jag inte är helt fel ute. FInns ju risk att om det kommer vatten på fjädrarna å sen blir det minusgrader så fryser dom ju:P</p><p></p><p>/arvid</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="arvid_j, post: 392079, member: 69412"] Jag har ju inte tänkt att utveckla något helt nytt, bara skidstoppers. Fast har väl inte tänkt utveckla det heller men allt det här va bara en ideé som jag inte tyckte var allt för dum:P Har dock börjat fundera på att såga sönder mina skidstoppers och försöka komma på en konstruktion. Det där med materialet är svårt. Skidstoppers av gummi är nog inte heller en helt bra ide då gummit torkar ut efter ett tag. Tror inte att minnusgrader gör det lättare direkt. Tror att gummit kommer bli hårdare och sen finns det nog risk att det går av så fjädrar är det jag tror på än så länge iallafall. Men likadant där att minusgrader gör ju saker hårdare om jag inte är helt fel ute. FInns ju risk att om det kommer vatten på fjädrarna å sen blir det minusgrader så fryser dom ju:P /arvid [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Parkskidor
Lösning på skidstoppers
Tillbaka
Topp