Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Åkning
Åkteknik
Lössnö i pisten
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Onlytelemark" data-source="post: 864404" data-attributes="member: 63059"><p>Prova en allmountainskida, det har hänt mycket på skidfronten om du inte åkt på 19 år, Mina Extrem Patriot 191 har måtten 140/92/126 så med de måtten så är det lätt att köra under alla förhållanden, jag använder mina till telemark, men, men som många telisåkare så "fuskar" man ibland och gör skärande svängar. Jag vet att det finns billigare skidor på marknaden, men tog mina som ett exempel, jag har även ett par rocker för de riktigt "djupa" dagarna, men det är nog överkurs. Jag var skibum redan på 70talet, och utveckligen på skidfronten är sedan dess helt enorm. Jag skulle vilja se någon duktig ung åkare på mina gamla Blizzard 205cm från -79 åka offpist under halvsvåra förhållanden, jag vet att det skulle sväras en del, så testa dig fram vad som passar dig, köp inte fören du får den där wowkänslan för skidan, åker man mycket, dvs mer än 4veckor per säsong, ja då ska man köpa riktigt bra grejor, skriv gärna här vad du kommer fram till när du provat lite olika skidor,,</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Onlytelemark, post: 864404, member: 63059"] Prova en allmountainskida, det har hänt mycket på skidfronten om du inte åkt på 19 år, Mina Extrem Patriot 191 har måtten 140/92/126 så med de måtten så är det lätt att köra under alla förhållanden, jag använder mina till telemark, men, men som många telisåkare så "fuskar" man ibland och gör skärande svängar. Jag vet att det finns billigare skidor på marknaden, men tog mina som ett exempel, jag har även ett par rocker för de riktigt "djupa" dagarna, men det är nog överkurs. Jag var skibum redan på 70talet, och utveckligen på skidfronten är sedan dess helt enorm. Jag skulle vilja se någon duktig ung åkare på mina gamla Blizzard 205cm från -79 åka offpist under halvsvåra förhållanden, jag vet att det skulle sväras en del, så testa dig fram vad som passar dig, köp inte fören du får den där wowkänslan för skidan, åker man mycket, dvs mer än 4veckor per säsong, ja då ska man köpa riktigt bra grejor, skriv gärna här vad du kommer fram till när du provat lite olika skidor,, [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Åkning
Åkteknik
Lössnö i pisten
Tillbaka
Topp