Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Övrig utrustning
lössnöband
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Mountain_Man" data-source="post: 4619" data-attributes="member: 13863"><p>Jag måste inledningsvis erkänna att jag inte har någon erfarenhet av fångremmar som placeras som strypsnaror kring benet... Låter ju inte speciellt smart!</p><p></p><p>Som telemarksåkare använder jag konstant fångrem och har dessbättre inte upplevt några av de skräckscenarium som räknas upp. </p><p></p><p>Vad som dock känns viktigt att påpeka är att en korrekt konstruerad fångrem skall lossna vid större belastning. Dvs. fångremmen är konstruerad för att gå av om man tex. hamnar i en lavin. </p><p></p><p>Men... var det inte så att den ursprungliga frågan var hur man skulle undvika och tappa bort sina skidor vi fall i lössnö? Inte ens vid riktigt brant åkning brukar väl ett fall i lössnö leda till några längre åkturer på baken med skidorna som väderkvarnsvingar i släptåg. Eller...?</p><p></p><p>MVH/MM</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Mountain_Man, post: 4619, member: 13863"] Jag måste inledningsvis erkänna att jag inte har någon erfarenhet av fångremmar som placeras som strypsnaror kring benet... Låter ju inte speciellt smart! Som telemarksåkare använder jag konstant fångrem och har dessbättre inte upplevt några av de skräckscenarium som räknas upp. Vad som dock känns viktigt att påpeka är att en korrekt konstruerad fångrem skall lossna vid större belastning. Dvs. fångremmen är konstruerad för att gå av om man tex. hamnar i en lavin. Men... var det inte så att den ursprungliga frågan var hur man skulle undvika och tappa bort sina skidor vi fall i lössnö? Inte ens vid riktigt brant åkning brukar väl ett fall i lössnö leda till några längre åkturer på baken med skidorna som väderkvarnsvingar i släptåg. Eller...? MVH/MM [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Övrig utrustning
lössnöband
Tillbaka
Topp