Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Övrig utrustning
lössnöband
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="freeride_nu" data-source="post: 4625" data-attributes="member: 10565"><p>Du säger att man inte rör sig några längre sträckor vid ett fall i lössnö. Hmmm, det kanske gäller för telisåkare, men när jag ligger i 110 blås nerför framsidan på aguille du midi ska du se på dundervurpor. </p><p></p><p>En gång när jag var riktigt rävig la jag en etta nerför framsidan men när jag var nästan nere, måste legat i 400-420 blås, kraschade jag när jag skulle bonka en isbjörn. Hade inte gjort det så många gånger.</p><p></p><p>Efter kraschen reste jag mig upp och insåg att jag hade glidit till Les Houches...jävla tur att jag inte hade fångremmar då ska du veta. Det är en sträcka på flera kilometer och vem vet vad som kunde ha hänt med ett par lagg hängande efter mig. Vi ses på framsidan av Mt. Everest. </p><p></p><p>Använd inte fångremmar. </p><p></p><p>>> radikala rAgnar <<</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="freeride_nu, post: 4625, member: 10565"] Du säger att man inte rör sig några längre sträckor vid ett fall i lössnö. Hmmm, det kanske gäller för telisåkare, men när jag ligger i 110 blås nerför framsidan på aguille du midi ska du se på dundervurpor. En gång när jag var riktigt rävig la jag en etta nerför framsidan men när jag var nästan nere, måste legat i 400-420 blås, kraschade jag när jag skulle bonka en isbjörn. Hade inte gjort det så många gånger. Efter kraschen reste jag mig upp och insåg att jag hade glidit till Les Houches...jävla tur att jag inte hade fångremmar då ska du veta. Det är en sträcka på flera kilometer och vem vet vad som kunde ha hänt med ett par lagg hängande efter mig. Vi ses på framsidan av Mt. Everest. Använd inte fångremmar. >> radikala rAgnar << [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Övrig utrustning
lössnöband
Tillbaka
Topp