Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Lotus 138
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Glisseur" data-source="post: 408150" data-attributes="member: 13861"><p>Det är mil skillnad mellan en traditionell skida med skärning och en rockerskida med inverterad skärning i puder, det går knappt att jämföra. Den svänger lättare, är mer stabil och flyter sjukt mycket bättre. Det blir inget hugg i svängarna som det kan bli med normala skidor, speciellt dom med spann. Så ska du lägga pengarna på ett par renodlade puderplank så ska du gå för rocker/inverterat.</p><p></p><p>Jag har kört Lotus 138 i kanske två veckor sammanlagt. Först den allra första versionen (06, som såg ut som en dildo) och fjolårets 193 flex 3 (den vita med röd rand). Finns inte så mycket att säga mer än att den regerar i sitt rätta element. Och tack vare en lätt skärning under foten så är den inte helt förjävlig dom få gånger man hamnar i pisten. Jag är ungefär lika stor och ståtlig som dig och jag skulle nog inte välja 202 även om den lär regerar hårdare än hårt på stora öppna fält. För skog och liknande åkning blir 193 mer lätthanterlig och den är stabil så det räcker och blir över på stora, vidöppna fält. Grymma plank helt enkelt.</p><p></p><p>Det är väl mest Armada ARG som känns som ett jämbördigt alternativ enligt mig av dom som finns på marknaden just i år. K2 Pontoon känns för sladdrig och Salomon Rocker tror jag inte på alls eftersom den har spann från foten och bakåt.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Glisseur, post: 408150, member: 13861"] Det är mil skillnad mellan en traditionell skida med skärning och en rockerskida med inverterad skärning i puder, det går knappt att jämföra. Den svänger lättare, är mer stabil och flyter sjukt mycket bättre. Det blir inget hugg i svängarna som det kan bli med normala skidor, speciellt dom med spann. Så ska du lägga pengarna på ett par renodlade puderplank så ska du gå för rocker/inverterat. Jag har kört Lotus 138 i kanske två veckor sammanlagt. Först den allra första versionen (06, som såg ut som en dildo) och fjolårets 193 flex 3 (den vita med röd rand). Finns inte så mycket att säga mer än att den regerar i sitt rätta element. Och tack vare en lätt skärning under foten så är den inte helt förjävlig dom få gånger man hamnar i pisten. Jag är ungefär lika stor och ståtlig som dig och jag skulle nog inte välja 202 även om den lär regerar hårdare än hårt på stora öppna fält. För skog och liknande åkning blir 193 mer lätthanterlig och den är stabil så det räcker och blir över på stora, vidöppna fält. Grymma plank helt enkelt. Det är väl mest Armada ARG som känns som ett jämbördigt alternativ enligt mig av dom som finns på marknaden just i år. K2 Pontoon känns för sladdrig och Salomon Rocker tror jag inte på alls eftersom den har spann från foten och bakåt. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Lotus 138
Tillbaka
Topp