Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Övrigt
Allmänt skidsnack
Lugn. Det är inte människans fel.
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Tomtefar" data-source="post: 243743" data-attributes="member: 37970"><p>sen är ju den globala uppvärmningen inte det enda vi människor ställer till med med vårt onödiga konsumerande och utnyttjande av naturen</p><p></p><p>själv föredrar jag t.ex. frisk luft och vacker natur, den som man får i sig under en skön skogspromenad, framför en nersmutsad miljö likt den i stan. att tro att överdrivet utnyttjande av naturresurser inte påverkar miljön är ju bara dumheter, för visst måste du hålla med om att chamonix hade varit mycket mysigare om det varit en bilfri by...</p><p></p><p>visst må det vara så att det inte bara är människan som ligger bakom de 10 graderna vi har i december i år. för ett par hundra år sedan var det så kallt så öresund frös till is, det har inte varit i närheten av att hända under min livstid iaf, så vad som är normalt och inte normalt är svårt att säga. däremot finns det ju ingen egentlig anledning att inte minska på slösandet, så förbaskat mycket sämre blir livet inte för det.</p><p>däremot ser jag det som lite positivt att klimatet är som det är, fler människor börjar inse att det är kanske inte rätt att leva som vi gör</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Tomtefar, post: 243743, member: 37970"] sen är ju den globala uppvärmningen inte det enda vi människor ställer till med med vårt onödiga konsumerande och utnyttjande av naturen själv föredrar jag t.ex. frisk luft och vacker natur, den som man får i sig under en skön skogspromenad, framför en nersmutsad miljö likt den i stan. att tro att överdrivet utnyttjande av naturresurser inte påverkar miljön är ju bara dumheter, för visst måste du hålla med om att chamonix hade varit mycket mysigare om det varit en bilfri by... visst må det vara så att det inte bara är människan som ligger bakom de 10 graderna vi har i december i år. för ett par hundra år sedan var det så kallt så öresund frös till is, det har inte varit i närheten av att hända under min livstid iaf, så vad som är normalt och inte normalt är svårt att säga. däremot finns det ju ingen egentlig anledning att inte minska på slösandet, så förbaskat mycket sämre blir livet inte för det. däremot ser jag det som lite positivt att klimatet är som det är, fler människor börjar inse att det är kanske inte rätt att leva som vi gör [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Övrigt
Allmänt skidsnack
Lugn. Det är inte människans fel.
Tillbaka
Topp