Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Övrigt
Allmänt skidsnack
Lugn. Det är inte människans fel.
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Daniel_Nilsson" data-source="post: 243817" data-attributes="member: 51050"><p>Alpvalp: Du verkar vara en konspiration på spåren, onda krafter har tagit över den dagliga diskursen i syfte att bekämpa vad de anser är ett otyg, skapat av hin håle själv -rörelsen! Till sin smutsiga kamp har de gröna tagit den numer rundlätte Al Gore (runt hans midja vilar det yttersta beviset på att rörelse upphört, energi lagrat i form av fett!). Näru, bra att du inte är naiv och hellre litar på de som tjänar pengar på den, bevisligen, helt ofarliga oljan. </p><p></p><p>Tack för att du öppnat mina ögon som nu tillåter mig att se den ödeläggelse som rörelsebekämparna lämnat i sina spår. Låt dig dock inte stoppas där, upplys mig gärna mer om dessa krafter och vad som driver dem! Är det stater? Det kan det ju knappast vara, därför det är ju knappast "gröna" regeringar som styr runt om i världen. Är det en underjordisk organisation? Hoppas..</p><p></p><p>"Vi, världens befolkning, har inga pengar eller makt jämfört med världens stater (som tar våra pengar)." -Är detta ett skämt från din sida? Berätta gärna innan jag bemöter det, jag vill inte skriva i onödan.</p><p></p><p>"Om det hade varit så att det var mänsklighetens fel att jorden blir varmare, varför går inte alla världens stater ihop och löser problemet?" -Därför att om de kom överens om något skulle det innebära konsensus och detta är fullkomligt oanvändbart samt ska alltid ifrågasättas på alla plan! Det är ju på grund av din egen gyllene regel som man inte agerar. Hade det inte varit för den så hade man ju även fixat hela världens fattigdom. Eller finns det ingen fattigdom heller? Dina "sanningar" har gjort mig förvirrad..</p><p></p><p>Pragmatism är ett begrepp som jag tycker du bör titta närmare på.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Daniel_Nilsson, post: 243817, member: 51050"] Alpvalp: Du verkar vara en konspiration på spåren, onda krafter har tagit över den dagliga diskursen i syfte att bekämpa vad de anser är ett otyg, skapat av hin håle själv -rörelsen! Till sin smutsiga kamp har de gröna tagit den numer rundlätte Al Gore (runt hans midja vilar det yttersta beviset på att rörelse upphört, energi lagrat i form av fett!). Näru, bra att du inte är naiv och hellre litar på de som tjänar pengar på den, bevisligen, helt ofarliga oljan. Tack för att du öppnat mina ögon som nu tillåter mig att se den ödeläggelse som rörelsebekämparna lämnat i sina spår. Låt dig dock inte stoppas där, upplys mig gärna mer om dessa krafter och vad som driver dem! Är det stater? Det kan det ju knappast vara, därför det är ju knappast "gröna" regeringar som styr runt om i världen. Är det en underjordisk organisation? Hoppas.. "Vi, världens befolkning, har inga pengar eller makt jämfört med världens stater (som tar våra pengar)." -Är detta ett skämt från din sida? Berätta gärna innan jag bemöter det, jag vill inte skriva i onödan. "Om det hade varit så att det var mänsklighetens fel att jorden blir varmare, varför går inte alla världens stater ihop och löser problemet?" -Därför att om de kom överens om något skulle det innebära konsensus och detta är fullkomligt oanvändbart samt ska alltid ifrågasättas på alla plan! Det är ju på grund av din egen gyllene regel som man inte agerar. Hade det inte varit för den så hade man ju även fixat hela världens fattigdom. Eller finns det ingen fattigdom heller? Dina "sanningar" har gjort mig förvirrad.. Pragmatism är ett begrepp som jag tycker du bör titta närmare på. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Övrigt
Allmänt skidsnack
Lugn. Det är inte människans fel.
Tillbaka
Topp