Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Övrigt
Allmänt skidsnack
Lugn. Det är inte människans fel.
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="centralbyrakraten" data-source="post: 243840" data-attributes="member: 47541"><p>Jaha, då tar vi det från början igen…</p><p></p><p>Alpvalpen, alla de vetenskapliga länkarna du har presenterat är jätteintressanta och jag har läst dem med glädje. Men att genom dessa försöka visa att den globala uppvärmning inte har med växthuseffekten vi ser på jorden är mycket långsökt.</p><p></p><p>Ingen av de artiklar som du nämner förnekar växthuseffekten. Däremot så kommer några av artiklarna med faktorer som ytterligare kommer att förvärra den av oss påverkade växthuseffekten.</p><p></p><p>Pluto, åter igen säsongsvariation. Förstår du det begreppet eller ska jag behöva förklara det? Det går knappast att relatera till vår globala uppvärmning.</p><p></p><p>Jupiter och mars, om vi nu utgår ifrån att de är under uppvärmning. Vad beror den på? Kan du säga något som visar det och inte några hemmasnickra teorier. Som jag sa tidigare så om det inte går att hitta några paralleller så bör vi nog fortsätta att arbeta för att minska växthuseffekten, eller tycker du att vi ska chansa?</p><p></p><p>Triton: Ja det har med värme att göra men det har väl hela frågan. Utan solen ingen växthuseffekt heller. Frågan är inte varifrån värmen kommer utan varför den ökar.</p><p></p><p>Solen: om du fortsätter med nästa stycke så framgår det att solen endast tillskrivs en mindre del av uppvärmningen och att just växthuseffekten är den stora boven.</p><p></p><p>Varför ska du, "den lilla människan"? Ja, vad består vårt samhälle av? Just en mängd "små människor". Det är vår livstil som är det stora bekymmret. Vi har tidigare på Freeride talat om opinion och opinionsbildning. Ett mycket kraftig verktyg i demokratiska system. Opinion börjar just med den "lilla människan". Då man i demokratier har ledare som är folkvalda under begränsade perioder gör det att det blir svårt att få ledare som vågar ta tag i frågan eftersom den kommer att göra våra liv lite obekvämare och då blir de inte valda/omvalda. Då är just opinionen det kanske det enda verktyget som fungerar, om tillräckligt många säger att vi vill ha en förändring även om den är obekväm så kanske någon politiker vågar fatta beslut som är obekväma men avgörande i ett längre perspektiv.</p><p></p><p>Din konspirationsteori ger jag inte ett öre för. Kolla runt lite bland sidorna där "The Report From Iron Mountain" ligger. Varför inte passa på att fylla formuläret om att militära grovkalibriga prickskyttevapen inte ska förbjudas för allmänheten. Formuläret skickas sedan automatisk till en rad senatorer i USA. Eller varför inte ladda ner manualer för gerillakrig m,m. </p><p></p><p>Att du citerade Alan Caruba fick mig att skratta högt, han arbetar för Exxon, ett av världens största oljeföretag. Hans uppgifter har jag väldigt svårt att ta på allvar.</p><p></p><p>Om det här är en konspiration så är antagligen växthuseffekten också skyldig till JFK-mordet, bosnienkrisen och Titanics undergång.</p><p></p><p>Tyvärr utnyttjar just sådana intressen som Alan Caruba representerar personer som dig. Jag tycker defintivt att man ska vara kritiskt till det man läser om inte annat så visar just dina sistnämnda länkar och källor det.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="centralbyrakraten, post: 243840, member: 47541"] Jaha, då tar vi det från början igen… Alpvalpen, alla de vetenskapliga länkarna du har presenterat är jätteintressanta och jag har läst dem med glädje. Men att genom dessa försöka visa att den globala uppvärmning inte har med växthuseffekten vi ser på jorden är mycket långsökt. Ingen av de artiklar som du nämner förnekar växthuseffekten. Däremot så kommer några av artiklarna med faktorer som ytterligare kommer att förvärra den av oss påverkade växthuseffekten. Pluto, åter igen säsongsvariation. Förstår du det begreppet eller ska jag behöva förklara det? Det går knappast att relatera till vår globala uppvärmning. Jupiter och mars, om vi nu utgår ifrån att de är under uppvärmning. Vad beror den på? Kan du säga något som visar det och inte några hemmasnickra teorier. Som jag sa tidigare så om det inte går att hitta några paralleller så bör vi nog fortsätta att arbeta för att minska växthuseffekten, eller tycker du att vi ska chansa? Triton: Ja det har med värme att göra men det har väl hela frågan. Utan solen ingen växthuseffekt heller. Frågan är inte varifrån värmen kommer utan varför den ökar. Solen: om du fortsätter med nästa stycke så framgår det att solen endast tillskrivs en mindre del av uppvärmningen och att just växthuseffekten är den stora boven. Varför ska du, "den lilla människan"? Ja, vad består vårt samhälle av? Just en mängd "små människor". Det är vår livstil som är det stora bekymmret. Vi har tidigare på Freeride talat om opinion och opinionsbildning. Ett mycket kraftig verktyg i demokratiska system. Opinion börjar just med den "lilla människan". Då man i demokratier har ledare som är folkvalda under begränsade perioder gör det att det blir svårt att få ledare som vågar ta tag i frågan eftersom den kommer att göra våra liv lite obekvämare och då blir de inte valda/omvalda. Då är just opinionen det kanske det enda verktyget som fungerar, om tillräckligt många säger att vi vill ha en förändring även om den är obekväm så kanske någon politiker vågar fatta beslut som är obekväma men avgörande i ett längre perspektiv. Din konspirationsteori ger jag inte ett öre för. Kolla runt lite bland sidorna där "The Report From Iron Mountain" ligger. Varför inte passa på att fylla formuläret om att militära grovkalibriga prickskyttevapen inte ska förbjudas för allmänheten. Formuläret skickas sedan automatisk till en rad senatorer i USA. Eller varför inte ladda ner manualer för gerillakrig m,m. Att du citerade Alan Caruba fick mig att skratta högt, han arbetar för Exxon, ett av världens största oljeföretag. Hans uppgifter har jag väldigt svårt att ta på allvar. Om det här är en konspiration så är antagligen växthuseffekten också skyldig till JFK-mordet, bosnienkrisen och Titanics undergång. Tyvärr utnyttjar just sådana intressen som Alan Caruba representerar personer som dig. Jag tycker defintivt att man ska vara kritiskt till det man läser om inte annat så visar just dina sistnämnda länkar och källor det. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Övrigt
Allmänt skidsnack
Lugn. Det är inte människans fel.
Tillbaka
Topp