Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Lugnare skidor
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Jarle" data-source="post: 869588" data-attributes="member: 33485"><p>Nu har jag liten erfarenhet från stabilare köttarlagg från de senaste åren men två skidor som direkt ploppar upp i mitt huvud är Czar och True. Båda två är stabila, lång men låg tiprocker men ändå lekfulla.</p><p></p><p>Czaren har iofs rätt lång radie men i mjuk pist är den ändå rätt rolig (aldrig åkt i hård pist med den) och med den längre radien är den lite lugnare i vissa förhållanden/situationer. Kan kanske vara lite smal?</p><p></p><p>True är sjukt rolig i pist så länge det inte är tävlingsföre, bara att lägga ner dem och hålla i sig. Aldrig känt att de vart nervösa oavsett hur fort det än har gått (ok, tinad och återfrusen lavingata full med käglor men det råder väl knappast någon skida bot på). Kvicka i skogen är rackarna också, lätta är dem med.</p><p></p><p>Det var de två första skidorna som ploppade upp i mitt huvud</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Jarle, post: 869588, member: 33485"] Nu har jag liten erfarenhet från stabilare köttarlagg från de senaste åren men två skidor som direkt ploppar upp i mitt huvud är Czar och True. Båda två är stabila, lång men låg tiprocker men ändå lekfulla. Czaren har iofs rätt lång radie men i mjuk pist är den ändå rätt rolig (aldrig åkt i hård pist med den) och med den längre radien är den lite lugnare i vissa förhållanden/situationer. Kan kanske vara lite smal? True är sjukt rolig i pist så länge det inte är tävlingsföre, bara att lägga ner dem och hålla i sig. Aldrig känt att de vart nervösa oavsett hur fort det än har gått (ok, tinad och återfrusen lavingata full med käglor men det råder väl knappast någon skida bot på). Kvicka i skogen är rackarna också, lätta är dem med. Det var de två första skidorna som ploppade upp i mitt huvud [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Lugnare skidor
Tillbaka
Topp