Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Övrigt
Allmänt skidsnack
Lumpen
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="MackMacke" data-source="post: 27553" data-attributes="member: 30507"><p>Asså mitt råd till dig är att göra lumpen, jag vet att de känns pestigt å jävligt nu å tappa ett år.</p><p>De tyckte jag oxå åvalde därför en inomhus tjänst för att slippa krigandet å fältlivet.</p><p></p><p>Men jag har aldrig haft så kul som jag hade under mitt lumparår, fick kompisar för livet och fick åka iväg p åmassa roliga utbildningar (befälsutb.) m.m.</p><p>Valde under lumpen att göra om min tjänst till PB, muckade som sgt. och har nusökt till MHS Ö.</p><p>Ångrar ingenting, funderar dock över vad jag skulle gjort istället eftersom jag funderade över att skaffa frisedel.</p><p></p><p>Men om du ändå vill skippa lumpen tänk p åatt inte skylla p åpsykiska besvär alt. vissa sjukdomar.</p><p>Gör du det felet så kommer ditt angivna skäl föras in ett register som kommer följa dig väldigt lång tid i livet.</p><p></p><p>En bekant klagade på psykiska besvär, att han såg hallucinationer m.m.</p><p>Han kunde inte få ett normalt jobb efter det, för en arbetsgivare som skall anställa någon får genom personlighetsupplysningar reda på sådana saker.</p><p></p><p>Men visst "the ball is in your hands"</p><p></p><p>/Eddy</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="MackMacke, post: 27553, member: 30507"] Asså mitt råd till dig är att göra lumpen, jag vet att de känns pestigt å jävligt nu å tappa ett år. De tyckte jag oxå åvalde därför en inomhus tjänst för att slippa krigandet å fältlivet. Men jag har aldrig haft så kul som jag hade under mitt lumparår, fick kompisar för livet och fick åka iväg p åmassa roliga utbildningar (befälsutb.) m.m. Valde under lumpen att göra om min tjänst till PB, muckade som sgt. och har nusökt till MHS Ö. Ångrar ingenting, funderar dock över vad jag skulle gjort istället eftersom jag funderade över att skaffa frisedel. Men om du ändå vill skippa lumpen tänk p åatt inte skylla p åpsykiska besvär alt. vissa sjukdomar. Gör du det felet så kommer ditt angivna skäl föras in ett register som kommer följa dig väldigt lång tid i livet. En bekant klagade på psykiska besvär, att han såg hallucinationer m.m. Han kunde inte få ett normalt jobb efter det, för en arbetsgivare som skall anställa någon får genom personlighetsupplysningar reda på sådana saker. Men visst "the ball is in your hands" /Eddy [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Övrigt
Allmänt skidsnack
Lumpen
Tillbaka
Topp