Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Resmål
Nordiska fjäll
Lundhags Syncro high för Sarek i juli
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Puderslaktarn" data-source="post: 1204103" data-attributes="member: 90304"><p>Hallå där! Jag har ett par jaure high från Lundhags vilket är modellen som ersatte syncro för några år sedan. Hittar inte denna modell på Lundhags hemsida men skulle tro att de är liknande i passform som jaure! </p><p>jag köpte mina jaure 2016 då syncro utgick och ersatte jaure så jag skulle kika när dessa är tillverkade innan jag slår till så du inte köper 5 år gamla kängor som legat i kartong där kanske gummit har blivit torrt och riskerar att spricka när du börjar använda dem.</p><p></p><p>Angående underhåll så körde jag fett första 3-4 gångerna då jag tyckte de var för hårda i övre delen av skaften när de var nya men har nu övergått till att bara använda wax vilket ger superb vattentäthet. Det jag reagerade på var att hälgreppet är ganska så tight vilket gav lite skavsår runt hälen första turerna men efter lite laborerande med olika sockor så löste det sig. Jag kör med en tunn merino liner underst sen en lite tjockare merinostrumpa ovanpå vilket jag inte tycker blir för varmt utan de andas schysst!</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Puderslaktarn, post: 1204103, member: 90304"] Hallå där! Jag har ett par jaure high från Lundhags vilket är modellen som ersatte syncro för några år sedan. Hittar inte denna modell på Lundhags hemsida men skulle tro att de är liknande i passform som jaure! jag köpte mina jaure 2016 då syncro utgick och ersatte jaure så jag skulle kika när dessa är tillverkade innan jag slår till så du inte köper 5 år gamla kängor som legat i kartong där kanske gummit har blivit torrt och riskerar att spricka när du börjar använda dem. Angående underhåll så körde jag fett första 3-4 gångerna då jag tyckte de var för hårda i övre delen av skaften när de var nya men har nu övergått till att bara använda wax vilket ger superb vattentäthet. Det jag reagerade på var att hälgreppet är ganska så tight vilket gav lite skavsår runt hälen första turerna men efter lite laborerande med olika sockor så löste det sig. Jag kör med en tunn merino liner underst sen en lite tjockare merinostrumpa ovanpå vilket jag inte tycker blir för varmt utan de andas schysst! [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Resmål
Nordiska fjäll
Lundhags Syncro high för Sarek i juli
Tillbaka
Topp