lurad

H-A-G-A

Medlem
lurad
tjena.

jag och ett par polare ska dra ner till chamonix i vinter, vi har letat lägenheter i ett tag nu och hittat en. När man bokar den här lägenheten så måste man betala 25% av kostnaden på 3995 € innan man kommer ner.

min fråga till er erfarna sesångare är om det är någon som har blivit lurade av sånna här franska sidor där man betalat och sen aldrig ser röken av en lägenhet väl nere på plats. tackasam för alla svar.

/nicklas

lurad
när jag var i cham säsongen 2001/2002 så skickade jag tillochmed hela betalningen i checkar för på den tiden hade de slöa fransmännen inte kommit på att det är lite smidigare att föra över pengar från ett konto till ett annat mha internet. det gick hursomhelst bra fast i efterhand kanske man får erkänna att det var ganska dumt. är det en "agency" dvs ett företag som hur ut bostäder är det nog lugnt. privatpersoner får man väl försöka lita på. det är nog ingen som luras (inte så många iallafall).

lurad
När jag letat boende har jag alltid hört mig för med turistbyrån, Känner dom inte till den som hyr betalar jag heller inga pengar, så tillsvida om jag inte redan skulle infinna mig på platsen!

Kolla annars mitt inlägg här i forumet som heter boende Chamonix / övriga alperna

/ Mathias

Tillbaka
Topp