Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Övrig utrustning
Lurar i hjälmen
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="coolius" data-source="post: 1308046" data-attributes="member: 172459"><p>Väcker nytt liv i tråden - Vad är er lösning på att ha musik i hjälmen? Har en äldre hjälm med inbyggda lurar, men dessa är ganska kass kvalle med lågt burkigt ljud, så vill hitta en bättre lösning. Har fnulat över några lösningar, uppskattar alla tips!</p><p></p><p>1: In-ear lurar</p><p></p><p>+ Finns flera med bra ljudkvalitet</p><p>+ Liten passform</p><p></p><p>- Pluggar igen ganska ordentligt vilket ger bra ljud men man hör sämre vilket kan vara en risk i backen</p><p>- Kan bli obekvämt under längre perioder</p><p>- Risk att tappa när man tar av hjälmen</p><p></p><p>2: Båghörlurar</p><p></p><p>+ Ligger ovanpå örat så man hör andra åkare bättre</p><p></p><p>- Svårt att få in i en hjälm</p><p></p><p>3: Slakta ett par hörlurar och stoppa in i fodret</p><p></p><p>+ Kan använda högkvalitativa hörlurar</p><p>- Måste slakta både foder och ett par lurar</p><p></p><p>Jag kan svara att jag har läst någon tråd på Freeride med den här lösningen men jag kan inte hitta den - Är det så enkelt som att man skaffar en hjälm med foder på insidan, sliter upp detta och trycker in ett hörlurar i utrymmet? Kallas dessa hjälmar något speciellt? Alt finns det hjälmar med ett sånt här utrymme redan förberett?</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="coolius, post: 1308046, member: 172459"] Väcker nytt liv i tråden - Vad är er lösning på att ha musik i hjälmen? Har en äldre hjälm med inbyggda lurar, men dessa är ganska kass kvalle med lågt burkigt ljud, så vill hitta en bättre lösning. Har fnulat över några lösningar, uppskattar alla tips! 1: In-ear lurar + Finns flera med bra ljudkvalitet + Liten passform - Pluggar igen ganska ordentligt vilket ger bra ljud men man hör sämre vilket kan vara en risk i backen - Kan bli obekvämt under längre perioder - Risk att tappa när man tar av hjälmen 2: Båghörlurar + Ligger ovanpå örat så man hör andra åkare bättre - Svårt att få in i en hjälm 3: Slakta ett par hörlurar och stoppa in i fodret + Kan använda högkvalitativa hörlurar - Måste slakta både foder och ett par lurar Jag kan svara att jag har läst någon tråd på Freeride med den här lösningen men jag kan inte hitta den - Är det så enkelt som att man skaffar en hjälm med foder på insidan, sliter upp detta och trycker in ett hörlurar i utrymmet? Kallas dessa hjälmar något speciellt? Alt finns det hjälmar med ett sånt här utrymme redan förberett? [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Övrig utrustning
Lurar i hjälmen
Tillbaka
Topp